Egészség

Több szex, kevesebb inkontinencia
Annak ellenére, hogy sok tényező okozhatja, az inkontinencia a legtöbb esetben megelőzhető és kezelhető. Nem szükséges a kellemetlenségekkel együtt élned!

Figyelj oda néhány alapvető dologra és tanácsra, és az inkontinenciának sokkal könnyebbé válik mind a megelőzése, mind a kezelése. Tudnod kell, hogy az akaratlan vizeletvesztést legtöbbször a gyengülő gátizmok okozzák, amelyek veszítve erejükből, feszességükből már nem képesek a húgyhólyag szivárgásmentes zárását biztosítani. A gátizmok egészségének megőrzése ezért kulcsfontosságúak az inkontinencia megelőzésében, vagy éppen a már megjelent tünetek mérséklésében.

Fontos a szexuális élet

Ha rendszeres élsz nemi életet, az orgazmus nem csak örömet okoz, hanem edzi is a vizelettartásban érintett PC-izmaidat. A pubococcygeus (PC) női izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, méh- és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért.

A gyakori fertőzéses megbetegedés és a gyakori partnerváltás azonban az inkontinenciának kedvez. Az intim torna segítségével a szexuális élet is jobbá és élvezetesebbé válhat, amellett hogy az inkontinenciára jó hatással van. Igaz tehát, hogy a több szex, kevesebb inkontinenciát jelent.

Figyelj az életmódodra! 

A mozgáshiány és az elhízás komoly rizikófaktor, a súlytöbblettel rendelkezőknél a medencefenékre nagyobb teher hárul. A rendszeres testmozgás akkor is fontos, ha olyankor fokozottabb a vizeletvesztés, de lényeges, hogy a sportok közül olyat válassz, amely nem jár alhasi megerőltetéssel. Az akaratlan vizeletvesztés szempontjából a legkevésbé ajánlottak az atlétikai sportok, a kocogás, a súlyemelés és a lovaglás. A legjobb, ha az úszást, a kerékpározást, korcsolyázást vagy a síelést választod, ahol nem kell ugrálnod vagy futnod. A tánc is kedvezően hat az altest vérkeringésére és izmainak állapotára anélkül, hogy megerőltetné őket.
A leghasznosabb, ha napi szinten gyakorlod az intim tornagyakorlatokat, amelyek a gátizom erősítésére szolgálnak. A gyakorlatokat csak üres hólyaggal végezd, különben a megfeszítés-elernyedés folyamata gyengíti az izmokat, és nem fogod tudni teljesen kiüríteni a hólyagod.

Étkezz rendesen!

A csípős és savas ételek, italok gyakori vizelési ingert kelthetnek. A káros szenvedélyek sem tesznek jót az inkontinenciával küzdőknek. Sem a túlzott alkohol- vagy kávéfogyasztás, sem a dohányzás nem segíti elő a gyógyulást. Az egészséges étkezéshez a megfelelő folyadékbevitel is hozzátartozik, ügyelj rá, hogy legalább napi másfél-két liter folyadékot és rostban gazdag táplálékot fogyassz!

Használj inkontinenciatermékeket!

A betétektől a fehérneműként viselhető inkontinencia segédeszközökig széles a választék, hogy a vizeletvesztés súlyosságának és életmódodnak leginkább megfelelő típust választhasd. A betétek diszkrét formája és egyszerű alkalmazása nagyban megkönnyítheti a mindennapi életed, gyakori cserével a tisztaság érzete is megőrizhető. Nagyobb mennyiségű, vagy gyakoribb vizeletvesztés esetén a betétek nem jelentenek teljes biztonságot. Célszerű olyan fehérneműt választanod, amely bár küllemében és viselésében egy hagyományos fehérneműre emlékeztet, speciális nedvszívó magjának és körkörös gumírozásának köszönhetően magas szivárgásbiztonságot és kényelmet biztosít számodra. A testhez álló kialakítása elfeledteti veled az inkontinenciád, visszaadja számodra a teljes mobilitást. Sportolhatsz, színházba, moziba járhatsz a barátaiddal, vagy akár egy hosszabb utazást is bevállalhatsz anélkül, hogy folyton aggódnod kellene a szivárgás vagy a kellemetlen szagok miatt.

Kövesd ezt a pár szabályt és tanácsot, hogy könnyebben előzhesd meg vagy küzdhess a vizeletszivárgás kellemetlenségei ellen. Ne hagyd, hogy a mindennapi életedet gátlások és szorongások keserítsék!

További információkért látogass el a kontinencia.hu oldalra!

szerző: Futaki Balázs
Egészség 2019. JÚNIUS Kínos cseppek? Inkontinencia? Oldd meg műtét nélkül!
A jó orvos csak a legvégső esetben nyúl gyógyszer, pláne szike után. A jó beteg pedig minden egyéb lehetőséget kipróbál!
Egészség 2019. JÚNIUS 7 tipp, hogy elviselhetővé tedd inkontinenciád
Ki ne szeretné elkerülni a műtétet és a gyógyszereket? Ki ne lenne büszke arra, hogy kikezelte magát és enyhítette a tüneteket? Most itt a lehetőség!
Egészség 2019. JÚNIUS Kerüld el a kínos pillanatokat! Fontos tanácsok férfiaknak!
A férfiak körében mai napig kínos az inkontinenciával járó panaszok problémája, de van segítség, amely megkönnyíti a mindennapokat.
éppen olvassák
01
Egészség 2020. OKTÓBER Közveszélyes alvajárók?
Évszázadok óta tartják magukat az alvajárókról szóló vicces és rémisztő történetek. Hogy valójában milyen jelenségről van szó, még azok sem tudják mindig, akik közvetlenül érintettek.
02
Egészség 2020. OKTÓBER Mire számíts az óraátállítás után?
Kikészít a nyári és téli időszámításra áttéréskor a belső órád kényszerű átállítása? Jó hír, hogy holnap hajnalban utoljára állunk át a téli időszámításra. Jövőre ugyanis – elvileg – megszűnik a sokaknak bosszúságot okozó óraállítás.
03
Egészség 2020. OKTÓBER Szenvedélyük a kémia és az oktatás
A Magyar Tudományos Akadémián megrendezett ünnepélyes eseményen vehette át négy középiskolai és általános iskolai kémiatanár az idei Magyar Kémiaoktatásért díjakat. A Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma a pedagógusok kiemelkedő szakmai munkásságát ismerte el a díjjal. Immáron huszonegyedik alkalommal. (x)
Menu