Egészség

7 tipp, hogy elviselhetővé tedd inkontinenciád
Ki ne szeretné elkerülni a műtétet és a gyógyszereket? Ki ne lenne büszke arra, hogy kikezelte magát és enyhítette a tüneteket? Most itt a lehetőség!

Első tipp – állj a mérlegre!

Mérlegeld, nem volna-e jobb amúgy is kicsit könnyebbnek lenned? Ha normális a súlyod, örömödben ne kezdj el hízni! Ha van fölösleged, készíts tervet a lassú fogyásra. Világszerte az inkontinencia a túlsúly egyik leggyakoribb kísérője. A nőknek egy okkal több, hogy csinosak legyenek, csinosak maradjanak! A férfiaknak, hogy vonzó maradjon testük! Kérd ki orvosod tanácsát a megfelelő fogyókúra kiválasztásában!

Második tipp – nézd meg, mit eszel, mit iszol!

Mindig igyál elegendő folyadékot, de két liternél ne sokkal többet, és főként ne vizelethajtó hatásúakat. Vannak ételek, s főként italok, amelyek hihetetlenül gyorsan a mellékhelyiségbe parancsolják az embert. Erős vizelethajtó hatású a kávé, a narancs, a cseresznye, az alkoholos italok, egyes teák, általában a koffeintartalmú italok. A meglepetések elkerülése érdekében ezekből érdemes kevesebbet lehajtani, különösen azelőtt, hogy indulni készülsz a fürdőszoba biztonságos közelségéből.

Egy kicsi füzetben érdemes naplót vezetned, mit fogyasztottál akkor vagy előző este, amikor zavaró vizelettávozást tapasztaltál, vagy éjszaka arra ébredtél, hogy sürgősen ki kell menned.

A székrekedést okozó ételek is kerülendők, mert az erőlködés megint csak fokozza az intkontinencia esélyét. Fogyassz sok folyadékot tartalmazó, rostdús ételeket.

Harmadik tipp – tornáztasd a gátizmokat!

A rendszeres testmozgás akkor is fontos, ha olyankor fokozottabb a vizeletvesztés. A legjobb, ha a rendszerességet olyan speciális gátizomtorna jelenti, amelyet férfiak számára fejlesztettek ki. Az sem baj, ha olyan hozzáértő szakembernél kezded, aki egyéb sporttevékenységre is tanácsot tud adni.

A sportok közül az akaratlan vizeletvesztés szempontjából a legkevésbé ajánlottak az atlétikai ugrások, és egyáltalán minden ugrálással, futással járó sport, így a kosárlabda, a röplabda, a kocogás, valamint a súlyemeléssel járó body building. Nem ajánlott a lovaglás sem.

Nyugodtan választhatod azonban a vízi sportokat, az úszást, a kerékpározást, korcsolyázást, görkorit, a síelést, illetve a gátizomtornát. Ez utóbbi ráadásul otthon és bármikor végezhető, nem kell hozzá sem sporteszköz, sem egyéb felszerelés. (Letölthető gyakorlatsort itt találsz.)

A legfontosabb a rendszeresség és a folyamatos gyakorolás. Férfiak és nők számára összeállított gyakorlatsort is találsz az interneten, íme egy bevált gyakorlatsor, amelyet letölthetsz és alaposan tanulmányozhatsz.

Fontos, hogy a hólyagtréning nem egyenlő a vizelet hosszas visszatartásával. Ilyenkor csak azt gyakorlod, hogy egy kicsit mindig kihúzd az inger jelentkezése és a tényleges vizeletürítés között eltelő időt.

Negyedik tipp – rendszeresség és higiénia a mellékhelyiségben!

Lehetőleg ne tartsd sokáig a vizeletet. Vizeletürítéskor válassz kényelmes testhelyzetet. Idegen helyen jobb nem leülni a vécéülőkére a fertőzésveszély miatt. A legjobb, ha lehetőleg otthon, indulás előtt sikerül elintézned a „folyóügyeket”. Így út közben nem ér meglepetés, nem kell majd semmit visszatartanod.

A legfontosabb azonban a rendszeresség, amelyre sohasem késő rászokni. Napirended kialakításában figyelj arra, hogy a reggelt lehetőleg vizelet- és székletürítéssel kezdd, étkezés előtt menj el vécére. Lefekvés előtt is ürítsd ki az addig felgyűlt vizeletet. 

Ötödik tipp – beszélj róla, segíts másoknak!

Sokkal többen küszködnek inkontinenciával, mint gondolnánk. Sokat segíthetnek egymásnak, akik ismerik a problémát, ha tapintatosan beszélni kezdenek róla. A legrosszabb a szégyen és a kínos hallgatás.

Együtt könnyebb nekikezdeni minden újnak. Akár a dohányzásról való leszokásnak is! A dohányzás miatti köhögés csak nehezíti a vizelet visszatartását! Talán most együtt sikerülne leszokni! 

Hatodik tipp – figyelj a szerelmi életedre!

A rendszeres nemi életet élőknél az orgazmus medenceizom-edző szerepének köszönhetően a vizelettartásban érintett izmokat is edzi.

A gyakori partnerváltás persze nem kedvez az altest egészségének, a fertőzésveszély, a nem megfelelő partnerrel élt nemi élet inkább kockázat, semmint jótékony hatású. A gátizmok rendszeres erősítése nem csak a vizeletvesztés megelőzésére vagy mérséklésére van jó hatással, hanem magabiztosabbá tesz és felpezsdítheti a szerelmi életed!

Hetedik tipp – kezdd minél hamarabb!

A halogatás a tett halála! Most rögtön kezdj bele! Minél előbb teszel az inkontinencia megelőzéséért, vagy tüneteinek kezeléséért, annál előbb számíthatsz a kívánt eredményre. Első lépésként innen le is töltheted a férfi gátizomtorna gyakorlatsort tartalmazó ingyenes füzetet!

szerző: Ötvenentúl.hu
Egészség 2019. JÚNIUS Teljes megoldás az inkontinenciára
Ha nyár, akkor pompás illatok. De mit tehetsz, ha valami kellemetlen, szúrós szag tolakodik a nyári illatorgiába és a kirándulás kínos feszengéssé válik?
Egészség 2019. JÚNIUS Kínos cseppek? Inkontinencia? Oldd meg műtét nélkül!
A jó orvos csak a legvégső esetben nyúl gyógyszer, pláne szike után. A jó beteg pedig minden egyéb lehetőséget kipróbál!
Egészség 2019. JÚNIUS Kerüld el a kínos pillanatokat! Fontos tanácsok férfiaknak!
A férfiak körében mai napig kínos az inkontinenciával járó panaszok problémája, de van segítség, amely megkönnyíti a mindennapokat.
éppen olvassák
01
Egészség 2019. OKTÓBER Sütőtök, a belső napfény
Az ősz zöldsége véd, frissít és jótékonyan táplál: tudj meg róla mindent, és próbáld ki kedvenc receptjeinket!
02
Egészség 2019. OKTÓBER Lerántjuk a leplet: vaj vagy margarin?
Vajas kenyér vagy margarinos, olajban sült krumpli vagy krumplipüré, habart vagy zsírral készült rántás? Te melyiket választod?
03
Egészség 2019. OKTÓBER A legsúlyosabb konyhai sérülések
A magyar háztartásokban évente negyedmillió embert ér kisebb-nagyobb testi trauma. Úgy tűnik, más uniós országokban sem jobb a helyzet: évente közel húszmillió otthoni sérültet látnak el az orvosok.
Menu