Egészség

7 tipp, hogy elviselhetővé tedd inkontinenciád
Ki ne szeretné elkerülni a műtétet és a gyógyszereket? Ki ne lenne büszke arra, hogy kikezelte magát és enyhítette a tüneteket? Most itt a lehetőség!

Első tipp – állj a mérlegre!

Mérlegeld, nem volna-e jobb amúgy is kicsit könnyebbnek lenned? Ha normális a súlyod, örömödben ne kezdj el hízni! Ha van fölösleged, készíts tervet a lassú fogyásra. Világszerte az inkontinencia a túlsúly egyik leggyakoribb kísérője. A nőknek egy okkal több, hogy csinosak legyenek, csinosak maradjanak! A férfiaknak, hogy vonzó maradjon testük! Kérd ki orvosod tanácsát a megfelelő fogyókúra kiválasztásában!

Második tipp – nézd meg, mit eszel, mit iszol!

Mindig igyál elegendő folyadékot, de két liternél ne sokkal többet, és főként ne vizelethajtó hatásúakat. Vannak ételek, s főként italok, amelyek hihetetlenül gyorsan a mellékhelyiségbe parancsolják az embert. Erős vizelethajtó hatású a kávé, a narancs, a cseresznye, az alkoholos italok, egyes teák, általában a koffeintartalmú italok. A meglepetések elkerülése érdekében ezekből érdemes kevesebbet lehajtani, különösen azelőtt, hogy indulni készülsz a fürdőszoba biztonságos közelségéből.

Egy kicsi füzetben érdemes naplót vezetned, mit fogyasztottál akkor vagy előző este, amikor zavaró vizelettávozást tapasztaltál, vagy éjszaka arra ébredtél, hogy sürgősen ki kell menned.

A székrekedést okozó ételek is kerülendők, mert az erőlködés megint csak fokozza az intkontinencia esélyét. Fogyassz sok folyadékot tartalmazó, rostdús ételeket.

Harmadik tipp – tornáztasd a gátizmokat!

A rendszeres testmozgás akkor is fontos, ha olyankor fokozottabb a vizeletvesztés. A legjobb, ha a rendszerességet olyan speciális gátizomtorna jelenti, amelyet férfiak számára fejlesztettek ki. Az sem baj, ha olyan hozzáértő szakembernél kezded, aki egyéb sporttevékenységre is tanácsot tud adni.

A sportok közül az akaratlan vizeletvesztés szempontjából a legkevésbé ajánlottak az atlétikai ugrások, és egyáltalán minden ugrálással, futással járó sport, így a kosárlabda, a röplabda, a kocogás, valamint a súlyemeléssel járó body building. Nem ajánlott a lovaglás sem.

Nyugodtan választhatod azonban a vízi sportokat, az úszást, a kerékpározást, korcsolyázást, görkorit, a síelést, illetve a gátizomtornát. Ez utóbbi ráadásul otthon és bármikor végezhető, nem kell hozzá sem sporteszköz, sem egyéb felszerelés. (Letölthető gyakorlatsort itt találsz.)

A legfontosabb a rendszeresség és a folyamatos gyakorolás. Férfiak és nők számára összeállított gyakorlatsort is találsz az interneten, íme egy bevált gyakorlatsor, amelyet letölthetsz és alaposan tanulmányozhatsz.

Fontos, hogy a hólyagtréning nem egyenlő a vizelet hosszas visszatartásával. Ilyenkor csak azt gyakorlod, hogy egy kicsit mindig kihúzd az inger jelentkezése és a tényleges vizeletürítés között eltelő időt.

Negyedik tipp – rendszeresség és higiénia a mellékhelyiségben!

Lehetőleg ne tartsd sokáig a vizeletet. Vizeletürítéskor válassz kényelmes testhelyzetet. Idegen helyen jobb nem leülni a vécéülőkére a fertőzésveszély miatt. A legjobb, ha lehetőleg otthon, indulás előtt sikerül elintézned a „folyóügyeket”. Így út közben nem ér meglepetés, nem kell majd semmit visszatartanod.

A legfontosabb azonban a rendszeresség, amelyre sohasem késő rászokni. Napirended kialakításában figyelj arra, hogy a reggelt lehetőleg vizelet- és székletürítéssel kezdd, étkezés előtt menj el vécére. Lefekvés előtt is ürítsd ki az addig felgyűlt vizeletet. 

Ötödik tipp – beszélj róla, segíts másoknak!

Sokkal többen küszködnek inkontinenciával, mint gondolnánk. Sokat segíthetnek egymásnak, akik ismerik a problémát, ha tapintatosan beszélni kezdenek róla. A legrosszabb a szégyen és a kínos hallgatás.

Együtt könnyebb nekikezdeni minden újnak. Akár a dohányzásról való leszokásnak is! A dohányzás miatti köhögés csak nehezíti a vizelet visszatartását! Talán most együtt sikerülne leszokni! 

Hatodik tipp – figyelj a szerelmi életedre!

A rendszeres nemi életet élőknél az orgazmus medenceizom-edző szerepének köszönhetően a vizelettartásban érintett izmokat is edzi.

A gyakori partnerváltás persze nem kedvez az altest egészségének, a fertőzésveszély, a nem megfelelő partnerrel élt nemi élet inkább kockázat, semmint jótékony hatású. A gátizmok rendszeres erősítése nem csak a vizeletvesztés megelőzésére vagy mérséklésére van jó hatással, hanem magabiztosabbá tesz és felpezsdítheti a szerelmi életed!

Hetedik tipp – kezdd minél hamarabb!

A halogatás a tett halála! Most rögtön kezdj bele! Minél előbb teszel az inkontinencia megelőzéséért, vagy tüneteinek kezeléséért, annál előbb számíthatsz a kívánt eredményre. Első lépésként innen le is töltheted a férfi gátizomtorna gyakorlatsort tartalmazó ingyenes füzetet!

szerző: Ötvenentúl.hu
Egészség 2019. JÚNIUS Teljes megoldás az inkontinenciára
Ha nyár, akkor pompás illatok. De mit tehetsz, ha valami kellemetlen, szúrós szag tolakodik a nyári illatorgiába és a kirándulás kínos feszengéssé válik?
Egészség 2019. JÚNIUS Kínos cseppek? Inkontinencia? Oldd meg műtét nélkül!
A jó orvos csak a legvégső esetben nyúl gyógyszer, pláne szike után. A jó beteg pedig minden egyéb lehetőséget kipróbál!
Egészség 2019. JÚNIUS Kerüld el a kínos pillanatokat! Fontos tanácsok férfiaknak!
A férfiak körében mai napig kínos az inkontinenciával járó panaszok problémája, de van segítség, amely megkönnyíti a mindennapokat.
éppen olvassák
01
Egészség 2019. JÚLIUS Konyhai tippek 40 felettieknek
Fiatalon még megengedhetjük magunknak, hogy lazán vegyük az étkezést, de negyven felett szervezetünk másképp kezd reagálni mindenre, amit elfogyasztunk.
02
Egészség 2019. JÚLIUS Fejfájás vagy migrén?
Fejfájása szinte mindenkinek volt már. Van, akinek visszatérő és nagyon erős. Mikor kell migrénre gyanakodnod? Honnan ismerheted fel?
03
Egészség 2019. JÚLIUS Így hatnak a frontok a szívünkre
Az elkövetkező időszakban többféle fronthatással kell számolnunk. A hideg- és a melegfrontok is megterhelik a szívünket, érrendszerünket.
Menu