Még nincs nálunk fiókod?
Regisztrálj itt!Pénzügyek
Az azonnali fizetési lényege, hogy a pénzintézetek az utalási kérelmet a befogadásától számított 5 másodpercen belül feldolgozzák, és máris küldik a pénzt a címzett bankszámlájára. Vagyis függetlenül attól, hogy ünnepnap, hétvége vagy hétköznap van, nappal vagy éjszaka, szinte azonnal teljesülnek az átutalási megbízások a szülőktől érkező zsebpénzküldeménytől kezdve, a munkáltató által fizetett munkabéren keresztül, a vállalkozásunkat megillető összegekig. Hasonlóan a közműcégek is néhány másodperc alatt megkapják tőlünk a számukra átutalt díjat. Így akár határnapon is teljesíthetjük kötelezettségünket, nem kell attól, tartanunk, hogy a kifizetett összeg csak a határidőn túl érkezik meg, és pótdíj vár ránk.
Az azonnali utalás rendszere, párosítva a fizetési kérelem szolgáltatásával, további kényelmes és gyors lehetőségeket kínál.
A fizetési kérelem lényege, hogy ha valakitől én várok pénzt, tehát én leszek a kedvezményezett, akkor egy meghatározott összegről fizetési kérést indíthatok el a „bankomtól” (ahol a saját számlámat vagy egyéni vállalkozásom, cégem számláját vezetem), a fizető félhez, amit ő megkap, egyetlen kattintással jóváhagyhat és azonnali átutalásként 5 másodperc alatt az összeg folyószámlámra kerülhet. E kérelmet akár egyszerre is küldhetem az elektronikusan kiállított számlámmal. De a helyzet fordítva is igaz lehet: kaphatunk netbankunkba vagy mobilbankunkba fizetési kérelmet közműszolgáltatónktól vagy egy díjbeszedő cégtől, mellyel szerződésben állunk, és a mi jóváhagyásunkkal, vagyis egyetlen kattintásunkkal máris átutaltuk a kívánt összeget a jogos kérelem elküldőjének.
A fizetési kérelem valójában egy előre kitöltött banki átutalási megbízás, technikailag pedig egy üzenettípus. Ezt a kedvezményezett elküld a fizető félnek, hogy ezzel saját részére banki átutalást kezdeményezzen. A szolgáltatás igénybevételéhez természetesen első alkalommal előzetesen regisztrálnunk kell a bankunknál. Arra is van lehetőség, hogy mobiltelefon-számunkról vagy e-mail-címünkről is indítható legyen átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül. Ezt másodlagos számlaazonosítónak nevezik. Értelemszerűen ezeket az azonosítókat is regisztrálnunk kell, és ismernie kell annak a szolgáltatónak is, aki például fizetési kérelemmel fordul hozzánk. Arra is van mód, hogy egy elektronikus vagy papíralapú számlalevélről lefotózható QR-kódsegítségével is elindíthassuk a számla kifizetését.
Áprilistól a Raiffeisen Bank ügyfelei az elsők között küldhetnek és fogadhatnak fizetési kérelmeket. A bank ezzel is segíti a mai nehéz időszakban a digitális bankolást. Így személyes találkozás nélkül, otthonunkban, netbank segítségével, könnyebben és gyorsabban utalhatunk, illetve juthatunk pénzünkhöz. A szolgáltatás egyaránt hasznos magánszemélyeknek, vállalkozásoknak.
„A mostani rendkívüli helyzetben kifejezetten előtérbe kerültek a digitális bankolás mindennapi előnyei. Az új lehetőségek, mint a fizetési kérelem szolgáltatás, vagy éppen a közelmúltban indult QR-kódos fizetés újabb népszerű digitális képességekkel ruházzák fel a hazai bankszektort, így az elsők között indulók, mint például a Raiffeisen Bank még több biztonságos, modern pénzügyi szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleik számára” – nyilatkozta Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.
Nyugodtan várhatjuk tehát majd azt az estét is, amikor baráti társaságunkkal végre újra találkozhatunk egy étteremben, és az elfogyasztott vacsora után a vendéglői számla szétosztását egymás között fizetési kérelem küldésével kényelmesen, pillanatok alatt megoldhatjuk egy mobilalkalmazás vagy egy internetes banki felület használatával.