Egészség

Az influenza 5 tuti ellenszere
Már előre félsz, hogy megbetegszel? Esetleg már ágynak is döntött az influenzajárvány? Fogadd meg tanácsainkat!

Első tipp – ideális páratartalom és hőmérséklet

A hagyományos kínai orvoslás (TCM) szerint a túlfűtött lakás gyengíti az immunrendszert, a lakótér ideális hőmérséklete 18-20 °C, 70 százalékos páratartalom mellett. A belső páratartalom növelése elérhető párologtatók, inhalálók segítségével, melyekbe különböző illóolajokat – például citromolajat, fahéjolajat, aloeteát – is cseppenthetsz. Megfelelő páratartalom mellett a kórokozók fertőzőképessége csökken, ezért a száraz levegő mindenképpen kerülendő.

Második tipp – fertőtlenítés

Mindezek mellett fontos a lakás megfelelő fertőtlenítése is. „Kínában a lakóhelyiségeknek van egy közismert fertőtlenítési módja, melyet étkezési ecettel végezhetsz el. Tölts felforrósított lábosba ecetet, és 5-10 percig hagyd, hogy párologjon. Erre az időre csukd be az ajtókat, ablakokat. Ugyanezt a módszert alkalmazhatod párologtató segítségével: hagyd, hogy a készülékben felforrjon az ecet, és a pára betöltse a helyiséget. Minden szobához 50 ml étkezési ecetet használj, amit súlyos járványos időszakban 100 ml-re emelhetsz. Ismételd ezt a folyamatot egymást követő 5 napon keresztül” – fejti ki dr. Chen Zhen TCM-oktató.

Harmadik tipp – forró italok, izzadás

A TCM az influenza időszakában reggelente, ébredés után éhgyomorra 2-3 deci langyos mézes víz fogyasztását javasolja, ez segíti a belek normális működését, a jól funkcionáló emésztőrendszer pedig elengedhetetlen az influenza elleni hatékony védekezésben. Ugyanakkor a hagyományos kínai orvoslás szerint az izzadás is segít a gyógyulásban, ezért már a megfázás első jeleinek jelentkezésekor fontos a meleg, forró italok, például mézes gyömbértea vagy echinaceatea fogyasztása.

A zöld tea is jó hatású, a benne található catechin gátolja az influenzát okozó korokozók bejutását a szervezetbe, de a napi háromszor alkalmazott banlangentea, illetve a különböző szűz tea készítmények is nagy segítséget jelenthetnek megfázás esetén.

Negyedik tipp – gyógynövények

Magyarországon is bármikor kialakulhat influenzajárvány, a szakemberek szerint a megbetegedés kockázata azonban jelentősen csökkenthető elegendő mennyiségű C-vitamin bevitelével (normál életmódot folytató ember esetén napi 500-1000 mg), valamint ginzeng és egyéb immunerősítő gyógynövények, mint például echinacea, astragalusgyökér (csüdfűgyökér), kínai hernyógomba (Cordyceps Sinensis) vagy pecsétviaszgomba (Ganoderma Lucidum) fogyasztásával.

Ötödik tipp – táplálkozás

Az influenzás fertőzésekkel szembeni ellenállóképesség tovább növelhető echinacea grépfrútcseppekkel, de a piros zöldségek és gyümölcsök gyakori fogyasztása is jótékony hatástú. Egyél tehát sok erős paprikát, jujubát, sütőtököt, paradicsomot és lila hagymát, ajánlja dr. Chen Zhen professzor.
Az emésztőrendszer megfelelő működésére is fontos figyelni, ezért járványidőszakban a nyers és hideg, valamint a zsíros és olajban sült ételek kerülendők, helyettük érdemes több meleg, illetve folyékony ételt, leveseket fogyasztani.

szerző: Ötvenentúl.hu
Szabadidő 2018. DECEMBER A séta a legjobb mozgásforma
A séta egy olyan egyszerű és olcsó testmozgás, amely bizonyítottan kedvező hatást gyakorol a csontokra, az izmokra és az ízületekre.
Szabadidő 2018. DECEMBER Milyen mozgásformát válassz?
A testedzés módszere eltérő a keleti és nyugati kultúrákban. Találd meg, melyik ideális számodra!
Egészség 2018. DECEMBER 5 betegség a makacs köhögés mögött
A köhögés elősegíti a légutak öntisztulását, ám önmagában csak egy tünet. Ahhoz, hogy meg tudjuk szüntetni, a kiváltó okot kell felfedezni.
éppen olvassák
01
Egészség 2019. ÁPRILIS A 6 legbiztosabb tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!
Ha belenézel a tükörbe, fáradt, kimerült arc, fakó bőr néz vissza rád? A természet segítségével újra erőre kaphatsz.
02
Egészség 2019. MÁRCIUS Hasznos tudnivalók a tojásról
Húsvét közeledtével különösen hasznos néhány praktikus tanácsot meghallgatni a tojás kezeléséről, a főzésről, a tojásvásárlás fortélyáról.
03
Egészség 2019. MÁRCIUS 4 finom salátarecept
Szívesen ennél salátákat, csak éppen nem laksz jól velük, és mind ugyanolyannak tűnik? Ideje ennek véget vetni!
Menu