Egészség

A 4 legjobb rákellenes zöldség
Bár a daganatos betegségek ellen nem létezik univerzális védelem, a megfelelő zöldségek fogyasztásával sokat tehetsz a megelőzésért.

A különböző zöldségek és gyümölcsök a bennük lévő antioxidánsoknak és vitaminoknak köszönhetően hozzájárulnak ahhoz, hogy a daganatos betegségek kialakulásának esélye csökkenjen. Teljes védelmet természetesen egyik sem jelent. A génjeinkben örökölt hajlam mellett leginkább életmódunkban rejlik a rákos elváltozások kialakulásának kockázata. Bizonyos zöldségek rendszeres fogyasztásával ugyanakkor sokat tehetünk a veszély mérséklésért. Zöldséget és gyümölcsöt lehetőség szerint ellenőrzött őstermelőtől, biogazdálkodásból vásároljunk, hiszen a nagyüzemi körülmények között termesztett, vegyi szennyeződéseknek, mesterséges növekedési és érlelési eljárásoknak kitett primőrök vitamin- és ásványianyag-tartalma lényegesen kisebb lehet.

Bizonyított tény, hogy a megfelelő táplálkozási szokások kialakításával – melybe beletartozik az erre legalkalmasabb zöldségek és gyümölcsök rendszeres, főként nyersen történő fogyasztása – nagy mértékben csökkenthető szervezetünk rákos elfajulásának kockázata.

Brokkoli

A brokkoli a vadkáposzta egyik termesztett változata, melyet már az rómaiak is ismertek, és előszeretettel fogyasztottak.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • A-vitamint,
  • thiamint,
  • riboflavint,
  • miacint,
  • kalciumot,
  • béta-karoint,
  • vasat.

A rózsája és a szára is fogyasztható, és értékes szerepe van a rákmegelőzésben.

Következő cikk

Káposzta

100 gramm káposztában ugyanannyi C-vitamin van, mint a hasonló mennyiségű citromban vagy narancsban.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • K-vitamint,
  • E-vitamint,
  • klorofilt,
  • kalciumot,
  • káliumot,
  • folsavat,
  • béta-karotint,
  • thiamint,
  • rostokat.

Ennek köszönhetően a káposzta egészségre gyakorolt jótékony hatásai igen széles területet fednek le. Erősíti a szívet, serkenti az emésztést, enyhíti a torokfájást, gyulladásgátló hatású, erősíti az immunrendszert, serkenti az emésztést, de a népi gyógyítás ekcéma ellen is használja.

Karfiol

A karfiol szintén a vadkáposzta egyik termesztett változata, akárcsak a brokkoli. A karfiol különösen Európában közkedvelt zöldség, melynek minőségéről rózsája árulkodik: ha teljesen fehér, és a rózsák szorosan összenőttek, finom és egészséges karfiollal van dolgunk.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • ásványi sókat.

C-vitamin-tartalmát mélyhűtött állapotban is megőrzi, a vegetáriánus étrendben rántva, húspótlóként is remekül alkalmazható.

Paradicsom

A paradicsom a burgonyafélék családjába tartozik. Gazdag antioxidáns hatású likopinban, melynek igen fontos szerepe van a rákos betegségek megelőzésében.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • karotint,
  • B1- és B2-vitamint,
  • káliumot,
  • fruktózt és glükózt.

Felhasználási területe nagyon széles, hiszen jó hatással van a reumára, az ízületi fájdalmakra, de segíthet a gyulladásos megbetegedések enyhítésében is. Támogatja az emésztést, és csökkenti a gyomorsavtúltengést. Magas víztartalmának köszönhetően segít megakadályozni a vér túlzott besűrűsödését is.

szerző: Gönye László
éppen olvassák
01
Egészség 2019. DECEMBER Konyhai tippek az influenza megelőzésére
Az influenzajárvány a tél folyamán bármikor megérkezhet. A megelőzésben minden hasznos tanácsra érdemes odafigyelned. A következő néhány tippnek a konyhában veheted hasznát.
02
Egészség 2019. DECEMBER Serkenti az emésztést és nátha ellen is jó
Főzetének görcsoldó hatása van, enyhíti a puffadást, serkenti az epeműködést, de számíthatunk jótékony hatására köhögés és torokfájás esetén is. Tudj meg többet a mentáról!
03
Egészség 2019. NOVEMBER Ingyen van, élvezetes és nagyon egészséges
A séta olyan egyszerű és olcsó testmozgás, amely bizonyítottan kedvező hatást gyakorol a csontokra, az izmokra és az ízületekre.
Menu