Egészség

A 4 legjobb rákellenes zöldség
Bár a daganatos betegségek ellen nem létezik univerzális védelem, a megfelelő zöldségek fogyasztásával sokat tehetsz a megelőzésért.

A különböző zöldségek és gyümölcsök a bennük lévő antioxidánsoknak és vitaminoknak köszönhetően hozzájárulnak ahhoz, hogy a daganatos betegségek kialakulásának esélye csökkenjen. Teljes védelmet természetesen egyik sem jelent. A génjeinkben örökölt hajlam mellett leginkább életmódunkban rejlik a rákos elváltozások kialakulásának kockázata. Bizonyos zöldségek rendszeres fogyasztásával ugyanakkor sokat tehetünk a veszély mérséklésért. Zöldséget és gyümölcsöt lehetőség szerint ellenőrzött őstermelőtől, biogazdálkodásból vásároljunk, hiszen a nagyüzemi körülmények között termesztett, vegyi szennyeződéseknek, mesterséges növekedési és érlelési eljárásoknak kitett primőrök vitamin- és ásványianyag-tartalma lényegesen kisebb lehet.

Bizonyított tény, hogy a megfelelő táplálkozási szokások kialakításával – melybe beletartozik az erre legalkalmasabb zöldségek és gyümölcsök rendszeres, főként nyersen történő fogyasztása – nagy mértékben csökkenthető szervezetünk rákos elfajulásának kockázata.

Brokkoli

A brokkoli a vadkáposzta egyik termesztett változata, melyet már az rómaiak is ismertek, és előszeretettel fogyasztottak.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • A-vitamint,
  • thiamint,
  • riboflavint,
  • miacint,
  • kalciumot,
  • béta-karoint,
  • vasat.

A rózsája és a szára is fogyasztható, és értékes szerepe van a rákmegelőzésben.

Következő cikk

Káposzta

100 gramm káposztában ugyanannyi C-vitamin van, mint a hasonló mennyiségű citromban vagy narancsban.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • K-vitamint,
  • E-vitamint,
  • klorofilt,
  • kalciumot,
  • káliumot,
  • folsavat,
  • béta-karotint,
  • thiamint,
  • rostokat.

Ennek köszönhetően a káposzta egészségre gyakorolt jótékony hatásai igen széles területet fednek le. Erősíti a szívet, serkenti az emésztést, enyhíti a torokfájást, gyulladásgátló hatású, erősíti az immunrendszert, serkenti az emésztést, de a népi gyógyítás ekcéma ellen is használja.

Karfiol

A karfiol szintén a vadkáposzta egyik termesztett változata, akárcsak a brokkoli. A karfiol különösen Európában közkedvelt zöldség, melynek minőségéről rózsája árulkodik: ha teljesen fehér, és a rózsák szorosan összenőttek, finom és egészséges karfiollal van dolgunk.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • ásványi sókat.

C-vitamin-tartalmát mélyhűtött állapotban is megőrzi, a vegetáriánus étrendben rántva, húspótlóként is remekül alkalmazható.

Paradicsom

A paradicsom a burgonyafélék családjába tartozik. Gazdag antioxidáns hatású likopinban, melynek igen fontos szerepe van a rákos betegségek megelőzésében.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • karotint,
  • B1- és B2-vitamint,
  • káliumot,
  • fruktózt és glükózt.

Felhasználási területe nagyon széles, hiszen jó hatással van a reumára, az ízületi fájdalmakra, de segíthet a gyulladásos megbetegedések enyhítésében is. Támogatja az emésztést, és csökkenti a gyomorsavtúltengést. Magas víztartalmának köszönhetően segít megakadályozni a vér túlzott besűrűsödését is.

szerző: Gönye László
éppen olvassák
01
Egészség 2019. SZEPTEMBER Őszre érdemes időzíteni a visszérműtétet
A hűvösebb évszakban jellemzően csökkennek a visszérpanaszok. Ne tévesszen meg az átmeneti enyhülés, súlyos betegséget és szövődményeket kockáztatsz, ha nem fordulsz időben szakemberhez!
02
Egészség 2019. SZEPTEMBER Konyhai tippek 40 felettieknek
Fiatalon még megengedhetjük magunknak, hogy lazán vegyük az étkezést, de negyven felett szervezetünk másképp kezd reagálni mindenre, amit elfogyasztunk.
03
Egészség 2019. AUGUSZTUS Aranyat rejt a kaptár
Közismert, hogy a méz egészséges. Az azonban kevésbé köztudott, hogy minden, ami a kaptárban van, gyógyító erejű. Még a lakók is.
Menu