Szabadidő

Sportolj a szabadban, szabadon!
A nyári időszak kiváló alkalmakat nyújt arra, hogy levezesd a felgyülemlett stresszt és feszültséget. Nordic walking, jóga vagy egy jó séta szabadban? Melyik való neked?

Habár az időjárás kissé szeszélyes mostanában, azért olykor-olykor sikerül eltalálnia az évszakok sorrendjét, így néha mi is örülhetünk a nyárnak. NYÁR: így, csupa nagybetűvel, végtelen éggel, tapintható forrósággal, nyárillattal, Balatonnal, vízparttal, fröccsel és szabadsággal.

Ilyenkor legtöbbünkben feltámad egy jól ismert motoszkáló érzés, a mehetnék jóleső feszültsége. Csak elindulni, menni, ki a szabad ég alá, és átadni magunkat a legszabadabb évszaknak.

Le a feszültséggel, elő a D-vitaminnal

Ez az időszak jó alkalom arra, hogy levezessük a felgyülemlett stresszt és feszültséget. Akár nyaralás közben vagy csak úgy, egy szabad délutánon a városban, vegyük az irányt valamelyik kis zöld oázis felé, ragadjuk meg az alkalmat, és mozogjunk egy kicsit. Az aktív kikapcsolódásnak ugyanis a szabad ég alatt köztudottan számos jótékony hatása van, élen a kiadós D-vitamin-kúrával.

Hagyd magára a beárnyékolt lakást, felejtsd el a lehangoló konditermeket, és – amennyiben a fővárosban laksz – célozd meg a Margit-szigetet. Ha a szerencsésebbek közé tartozol, elég, ha csak a saját kertedbe sétálsz ki. Néhány mély szippantás a friss levegőn, és szinte azonnal érezheted, hogyan távozik a stressz az izmaidból.

Ha a nyári természetet választod az aktív kikapcsolódás színhelyéül, nemcsak a stressz ellen tehetsz, de még a nikotinfüggőségtől is könnyebben megszabadulhatsz. Már napi tíz perc mozgás is hatásos lehet a cigaretta elleni küzdelemben, hiszen megváltoztatja a az agyi aktivitást, ami segít a leszokásban.

A gerillajóga és társai

Ma már egyre több érdekes sport közül választhatsz, nem kell feltétlenül a sokak számára unalmas és megerőltető futás magányában sínylődnöd: például gerillajóga-csoporthoz is csatlakozhatsz, amellyel mindig más helyen és időpontban fejlesztheted rugalmasságodat.

Ha pedig a keleti harcművészetek mellett tennéd le voksodat, nem kell tovább keresgélned, mert a városligeti tajcsi-edzéseken megtalálhatod a számításaidat. A mozgásrendszer egy taoista szerzetes által összeállított egészségmegőrző gyakorlatsor. A 108 lépésből álló taoista tajcsi mozgássorozat végzése során a helyes légzés és az egyensúly megőrzése van a fókuszban.

A 80-as években bukkant fel a nordic walking, más néven síjárás, amely az idősebbek számára is ideális lehet, hiszen síbotok segítségével kíméletesen, mégis hatékonyan fejleszti az állóképességet és a mozgáskoordinációt, a gyaloglás egyszerűségét ötvözve, a síelés pozitív hatásaival.

Ha a krolfot választod, olyan labdajátékkal ismerkedhetsz meg, amely a golf és a krokett keresztezéséből is születhetett volna, ugyanúgy ütőkkel és labdával játsszák, csak kevésbé költséges, és szabályos pálya sem szükséges hozzá. A petanque pedig egy francia golyójáték, amelyben a játékosoknak arra kell figyelniük, hogy minél közelebb juttassák golyóikat az Öcsi nevű központi golyóhoz.

De talán nincs annál szórakoztatóbb és aktívabb mozgás, mint az unokákkal sétálni játszani a szabadban.

Akár a hagyományos, akár a rendhagyóbb időtöltések közül válogatsz, a lényeg, hogy élvezd a nyarat, és tölts minél több időt a természetben.

szerző: Ötvenentúl.hu
Szabadidő 2018. DECEMBER A séta a legjobb mozgásforma
A séta egy olyan egyszerű és olcsó testmozgás, amely bizonyítottan kedvező hatást gyakorol a csontokra, az izmokra és az ízületekre.
Szabadidő 2018. DECEMBER Tartsd mozgásban az életed!
Pót- vagy rutincselekedetekkel telnek el időskorod napjai, holott tudod, hogy ez magatartás a leépülés felé visz? Ha nem erre vágysz, akkor tervezd meg a jelened, hogy élhető legyen a jövőd!
Szabadidő 2018. DECEMBER Milyen mozgásformát válassz?
A testedzés módszere eltérő a keleti és nyugati kultúrákban. Találd meg, melyik ideális számodra!
éppen olvassák
01
Szabadidő 2019. OKTÓBER Télből a nyárba! Indulhatunk?
Influenza, depresszió, nem múló köhögés, sápadtság – hosszan sorolhatnánk, mire gyógyír egy téli nyaralás. A napfény, a tenger, a szabadabb öltözék, a séta és persze maga az élmény testünket-lelkünket pillanatok alatt meggyógyítja, mi több, ellenállóvá teszi.
02
Szabadidő 2019. OKTÓBER Te mit tettél idén az állatokért?
Gondold csak el, mennyi mindent köszönhetünk az állatoknak. Az állatok világnapja alkalmából most te hozz áldozatot értük! Neked semmit, nekik mindent jelenthet egy kis gondoskodás.
03
Szabadidő 2019. OKTÓBER Tippek a gyönyörű őszi kertért
A nyár véget ért, kertünk pedig ilyenkor kezd egyre rendezetlenebbnek látszani. Némi munkával és egy-két hasznos trükkel azonban ismét régi fényében tündökölhet.
Menu