Egészség

Potenciaproblémák? Ezt próbáld ki!
Mostanában gondjaid vannak az ágyban? Néhány dolgot érdemes kipróbálnod, mielőtt gyógyszerért nyúlsz!

A reklámok folyamatosan arról győzködnek, hogy a hálószobai segítőtárs csak egy receptnyire van tőlünk. Ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy feltétlenül a gyógyszeres segítség mellett kell döntened. Hogyan javíthatsz szexuális életeden a kis kék tabletta nélkül?

Orvos helyett odafigyelés

Amerikában folyamatosan nő a középkorú férfiak érdeklődése a potencianövelő szerek iránt. Mintha a tabletta megoldaná a gondjaikat. Tény és való, hogy mindenki vágyik meghitt, sikeres együttlétre, a megoldás azonban nem minden esetben várható a tablettáktól, poroktól, illetve protézisektől. Dr. Mydlo az alábbiakat tanácsolta.

Hagyd abba a dohányzást!

„A cukorbetegség és a magas vérnyomás gátolja a vér péniszbe áramlását, ami merevedési zavarhoz vezet. De ha ezeket az állapotokat karbantartod, a következő lépés akkor is az, hogy hagyj fel a dohányzással. A dohányzás rontja a vérkeringést.” – emelte ki a szakember. Hozzátette, hogy a leszokás után még akár 12-24 hónapra is szükség lehet, mire az utolsó szál cigaretta után helyreáll a megfelelő működés.

Figyelj a koleszterinszintedre!

„A koleszterin is közrejátszhat a merevedési zavar kialakulásában. – Akinek 240 felett van a koleszterinszintje, kétszeres az esélye arra, hogy merevedési zavar alakuljon ki nála” – mondja Mydlo. A magas koleszterinszint miatt lerakódások keletkeznek a pénisz ereiben és az artériákban, amelyek akadályozzák a vérkeringést. Ha pedig a vér nem kering megfelelően, merevedés sincs. „Kezdj el edzeni, és írass fel orvosoddal koleszterincsökkentő gyógyszereket!” – tette hozzá.

Fogyj le!

Az elhízás nemcsak az önbecsülést befolyásolhatja negatívan, de a szexuális teljesítményt is. „A test zsírszövete a tesztoszteront ösztrogénné alakítja. Kisebb tesztoszteronszinttel nehezebb erekciót elérni, akárhány pirulát szedünk is be” – magyarázza dr. Mydlo. A fogyással javul a tesztoszteron–ösztrogén aránya, ezzel együtt pedig nő a libidó és a merevedés. A koleszterinszint is csökken, ami jó hatással van a vérkeringésre.

Tornáztasd a gátizmokat!

Hogy mit?! – kérdezik most sokan. A gátizom az az izomréteg, ami elölről a szeméremcsonttól hátrafelé a farokcsontig terjed. „Elsődleges feladatuk a kismedencei szervek védelme. A gátizmok speciális tornával fitten tarthatók, amely bizonyítottan javítja az erekció minőségét és tartósságát.”

Emellett gátizomtornával megelőzhető – vagy jelentősen javítható – az inkontinencia. A romló vizelettartási képességet ugyanis a gátizmok meggyengülése is okozhatja. A gátizomedzéshez hatékony gyakorlatokat találsz a kontinencia.hu oldalról egy kérdőív kitöltése után letölthető füzetben.

Nem mindegy!

A szervi eredetű, vagy a különböző műtétek után fellépő potenciaproblémák megoldására valóban mesterséges segítségre van szükség. A legtöbb férfi gondjai azonban lelki eredetűek, amelyek megfelelően nyílt kommunikációval, megértő partnerrel és jó hozzáállással megoldhatók, de legalábbis jelentősen javíthatók.

Az orvosok és urológusok csak egyetlen dologban nem segíthetnek: hogy megfelelő partnert találjunk magunknak. Ezt a feladatot bízzuk Ámorra. –”Azt hisszük, ha nem teljesítünk jól, senki sem akar majd minket. Az igazság azonban az, hogy ha nincs lelki kapcsolatunk a kedvesünkkel, minden hiábavaló.”

szerző: Futaki Balázs
Egészség 2020. OKTÓBER A női szexualitás változásai
Akármilyen életkorban vagy is, a szex fontos része az életnek. Nőiséged változásával a szex is átalakul. Értsd meg tested jelzéseit!
Egészség 2020. MÁRCIUS 6 érv a rendszeres szex mellett
A szex nemcsak kellemes, de egészségünknek is jót tesz – ez ma már tudományos tény. De miért is?
Szabadidő 2018. DECEMBER Milyen a szex 50 fölött?
A szexualitás része az egyéniségünknek – korod előrehaladtával újabb és újabb lehetőségei tárulnak fel előtted, ha a helyükön kezeled a problémákat.
éppen olvassák
01
Egészség 2020. SZEPTEMBER Miért együnk halat? - receptekkel
A tengeri halfogyasztás ma már kevésbé anyagi kérdés, mint akár néhány évtizeddel ezelőtt. Magyarországon mégis nagyon ritkán kerül az asztalra halétel, pedig szívügyünk lehetne – szó szerint.
02
Egészség 2020. SZEPTEMBER Előzd meg a csontritkulást!
A fokozott kalciumbevitel mellett a legfontosabb az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás szabályainak betartása. Mintaétrendünk segít, hogy megelőzd a csontritkulást!
03
Egészség 2020. SZEPTEMBER Sütőtök, a belső napfény
Az ősz zöldsége véd, frissít és jótékonyan táplál: tudj meg róla mindent, és próbáld ki kedvenc receptjeinket!
Menu