Egészség

11 szuper ötlet, amely megszépíti a napodat
Mire jó a reggeli rituálé? Néhány trükk segítségével a reggeli rohanást a nap fénypontjává varázsolhatod.

Van valami, ami a legtöbb nő reggeli rituáléjában közös: a tökéletes reggel elképzelhetetlen egy frissítő zuhany és a megfelelő bőrápolás nélkül. Ők tudják, hogy ez az a pillanat, amikor bőrünk is felébred, és készen áll arra, hogy magába szívja a nedvességet, amelyre a nap során szüksége lesz. Íme néhány tipp, ami még hozzájárulhat a stresszmentes és kiegyensúlyozott napkezdéshez.

1. Aludd ki magad!

A reggeli jó hangulat alapja a pihentető alvás. Teremts kellemes környezetet a lefekvéshez, és alakíts ki olyan esti rituálét, amely hozzásegít a hosszabb és mélyebb alváshoz. Olvass néhány oldalt egy jó könyvből, igyál egy pohár langyos tejet, vegyél lazító fürdőt, vagy csinálj néhány relaxáló gyakorlatot, és lehetőleg már fél órával elalvás előtt kapcsold ki a televíziót, némítsd le a telefonod, ne használd a számítógépet, ne internetezz és ne olvasgass üzeneteket, emaileket – tanácsolják alvásszakértők.

2. Légy felkészült!

Alakíts ki „stresszmentes reggeli zónát” az otthonodban. Ezen a területen helyezheted el azokat a táskákat és holmikat, amelyeket majd magaddal kell vinned, amikor elindulsz otthonról. Ezzel elkerülheted a reggeli keresgélést, és egyfajta nyugalmat biztosíthatsz magadnak, hiszen így minden készen áll majd a reggeli induláshoz.

3. Hangulatjavító ébresztő hangok

Ints búcsút a klasszikus ébresztőórának, amelynek hangját gyorsan összekapcsolod a kellemetlenségekkel! Próbálj ki különböző ébresztőhangokat! Valószínűleg jobban esik egy ismerős dallamra, vagy egy zen ébresztőóra szelíd gongütésére ébredezni. Az ébresztőfényeket és az alvásifázis-ébresztőket is bátran kipróbálhatod. Ezek lényege, hogy lágyan „vezessenek ki” az álomvilágból.

4. A fény trükk

Hagyj egy kis rést a sötétítőfüggönyön, hogy beszűrődjön a napfény. Ez elősegíti a természetes éjszaka/nappal alvásritmust (ez főként a nyári hónapokban hatásos). A természetes alváshormon, a melatonin ugyanis nem működik, ha testünk fénynek van kitéve, ez azt eredményezi, hogy gyorsabban ébredünk fel. A sötét téli reggeleken érdemes lehet fényterápiás lámpát vagy ébresztőfényt használni. Akár egy időkapcsolóval is megoldható, hogy még ébredés előtt bekapcsold a hálószoba világítását. Mint egy reggeli mosoly, a fény optimistává tesz.

5. Nyújtózkodj!

Az ébredés utáni nyújtás hirtelen beindítja az anyagcserét. A legjobb, ha fekve teszed. Néhány gyors és könnyű gyakorlat tökéletesen elég reggelre. Kezdd a karokkal, feszítsd meg, majd lazítsd az izmaidat egymás után. Miután végighaladtál az egész testeden, készen állsz a napra!

6. Mosolyogd át a reggelt!

A mosolygás ugyanazt a fizikai hatást idézi elő, mint amikor valóban boldognak érezzük magunkat. Olyan hormonokat szabadít fel, melyek hatására a stressz-szint csökken, izmaink ellazulnak, és a légzés, illetve a szívverés is lassul. Ne feledd, hogy a száddal és a szemeddel is mosolyognod kell, hogy ugyanazt a hatást tapasztald!

7. Grimaszolj!

A tükör előtti grimaszolásnak számos előnye van. Az arcizmok munkája felfrissíti a vonásaidat. Egymás után feszítsd meg, majd lazítsd el az arcizmaidat. A vicces grimaszok ráadásul még fel is vidítanak.

8. Relaxáló, hidratáló rutin

Légy figyelmes és gondoskodó a bőröddel! Az, ahogyan krémezés közben hozzáérünk a bőrünkhöz, nem pusztán praktikus tevékenység, sokat elárul érzelmeinkről. Minden érintés pozitív érzéssé változik. A testünk nem pusztán hormonokat és biológiai üzeneteket gyárt, amikor valaki más megérint, vagy amikor simogatjuk, kenegetjük saját bőrünket. Ez a reggeli relaxáció nagyszerű módja.

9. Hangulatjavító zene

Rakj be zenét, és táncold körbe a szobát a zuhany és a reggeli kávé között. Ez biztosan jó hangulatba hoz, és könnyű beilleszteni a „jó reggelt rituáléba”. Szóljon a zene, míg a mély légzés segítségével feltöltődsz oxigénnel. Kinyithatod az ablakot, tehetsz egy „sétát” az erkélyen, vagy végezz tájcsi gyakorlatokat az udvaron. Ha az időjárás engedi, próbálj minél több friss levegőhöz jutni.

10. Reggeli rituálék

A rituálék hasznos dolgok. Lehetőleg tartsd meg őket a reggeli rutinod során, hogy jól kezdődjön a nap. Egyszerre azonban csak egy új elemet iktass be a megszokott menetrendbe, hiszen a reggeli készülődés jól bevált módszerei segítenek leginkább időt spórolni.

11. Hangulatjavító ruhák

Ha alapdarabokat (fekete nadrágot vagy egyszínű szoknyát) kombinálsz izgalmasabb felsővel és néhány kiegészítővel, időt spórolhatsz. Az is jó megoldás, ha a kedvenc szettedet veszed fel azokon a napokon, amikor nincs más ötleted. Egyes színeknek hangulatjavító hatásuk is lehet. A világosak energetizálnak, a rózsaszín pedig nyugtató hatású, és segíthet átvészelni stresszesebb napokat. Amikor kiválasztod, milyen ruhát viselsz másnap, kérdezd meg magadtól, milyen színt vennél fel legszívesebben, és mi a legkényelmesebb.

szerző: Ötvenentúl.hu
Szabadidő 2019. AUGUSZTUS Laktató, ám diétás reggelik
Fenséges reggeliötletek a hosszú hétvégére, zsír- és cukorszegény kiadásban, rengeteg vitaminnal és tápanyaggal.
Szépség 2019. MÁRCIUS Fiatalító arcpakolások - gyorsan és olcsón
Varázsold tisztává, feszessé, sugárzóvá az arcod! Ehhez elég, ha egy szép nyári reggelen körülnézel a piacon.
Egészség 2019. FEBRUÁR Energetizáló reggeli italok
A gyümölcsökben és zöldségekben szinte minden megtalálható, ami az egészséghez kell, készítsünk ínycsiklandó energiaitalokat belőlük!
éppen olvassák
01
Egészség 2019. DECEMBER Konyhai tippek az influenza megelőzésére
Az influenzajárvány a tél folyamán bármikor megérkezhet. A megelőzésben minden hasznos tanácsra érdemes odafigyelned. A következő néhány tippnek a konyhában veheted hasznát.
02
Egészség 2019. DECEMBER Serkenti az emésztést és nátha ellen is jó
Főzetének görcsoldó hatása van, enyhíti a puffadást, serkenti az epeműködést, de számíthatunk jótékony hatására köhögés és torokfájás esetén is. Tudj meg többet a mentáról!
03
Egészség 2019. NOVEMBER Ingyen van, élvezetes és nagyon egészséges
A séta olyan egyszerű és olcsó testmozgás, amely bizonyítottan kedvező hatást gyakorol a csontokra, az izmokra és az ízületekre.
Menu