Egészség

Konyhai tippek az influenza megelőzésére
Az influenzajárvány a tél folyamán bármikor megérkezhet. A megelőzésben minden hasznos tanácsra érdemes odafigyelned.

Az étkezés segítségével immunrendszerünket vértezzük fel, vagy éppen hanyagoljuk el. A szakemberek úgy gondolják, hogy az egyik legjobb védekezés a védőoltás, emellett azonban immunrendszerünket a táplálkozással és a pihenéssel is tudjuk erősíteni. Fogadd meg tanácsainkat, hogy az asztalra kerülő ételek ne csak finomak legyenek, de immunrendszered is támogassák!

1. Ne főzzük túl az ételeket!

Minél kevesebb hőhatásnak tesszük ki az alapanyagokat, annál többet tartanak meg értékes komponenseikből. A friss húst és halat csak rövid ideig süssük, pároljuk, és kerüljük a zöldségfélék fölösleges áztatását is.

2. Nyers zöldség és gyümölcs minden mennyiségben!

A legtöbb vitamint akkor juttatjuk a szervezetünkbe, ha nyersen fogyasztjuk a zöldséget, gyümölcsöt. Nem kell lemondanunk a változatosságról sem, hiszen például a különbözőképpen elkészíthető salátákból akkora a választék, hogy szinte minden téli napra juthat egy-egy fajtából.

3. Szükség esetén tároljuk az ételeket hidegen vagy mélyhűtve!

Ha szükséges, mind az alapanyagokat, mind a készételt tároljuk hidegen, hosszabb tároláskor mélyhűtve. Így azonos mennyiségű élelmiszerből akár 50 százalékkal több vitaminhoz, ásványi anyaghoz is juthatunk. Érdekesség például, hogy az előfőzés nélkül, mínusz 18°C-on mélyhűtött gyümölcsök C-vitamin-tartalma még féléves tárolás után is kevesebb mint 10 százalékkal csökken.

4. Télen is használjuk ki a szezon nyújtotta lehetőségeket!

A mesterszakács elárulta, hogy tél közepén is friss zöldségeket és gyümölcsöket használ, bár való igaz, hogy ekkor kevesebb szezonális alapanyagból lehet válogathatni, mint nyáron. – Ilyenkor kerülnek előtérbe a savanyú káposztás ételek, a sütőtökös levesek és köretek, valamint a kerekrépás téli étkek – árulja el Borda Attila. Ezek az alapanyagok sok más mellett jócskán bővelkednek C-vitaminban és rostokban is. A savanyú káposzta és a sütőtök jótékony hatásait már régóta ismerjük, azt viszont talán kevesen tudják, hogy a kevésbé ismert kerekrépa A-, B1- és B2-vitaminban, valamint kalciumban és foszforban is gazdag.

5. Igyunk minél több gyógyteát!

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel (napi 2-3 liter) nemcsak nyáron fontos, hiszen átlagosan több mint 2 liter folyadék távozik naponta a szervezetünkből a légzés, kiválasztás, emésztés és verejtékezés során. Ha ezt természetes gyógyteákkal is pótoljuk, sokat tehetünk az immunrendszerünk erősítéséért. A leghatékonyabb immunerősítő teák közé tartozik a csipkebogyó-, a kamilla-, a gyömbér-, a borsmenta-, a kasvirág- és a hársfatea. Ezek a főzetek a meghűlést is hatékonyan gyógyítják, ráadásul még finomak is!

szerző: Ötvenentúl.hu
Egészség 2021. JANUÁR 6 bevált természetes emésztésserkentő
Hiába egyre népszerűbbek a könnyű vacsorák, az ember bizony sokszor túllő a célon egy-egy lakomával. Ilyenkor jól jön néhány természetes emésztésserkentő praktika.
Egészség 2020. NOVEMBER A legjobb téli immunerősítők - kéznél van a megoldás!
A változékony időjárás, a nyirkos hideg igencsak próbára teszik a szervezet ellenálló képességét.
Egészség 2020. SZEPTEMBER Előzd meg a csontritkulást!
A fokozott kalciumbevitel mellett a legfontosabb az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás szabályainak betartása. Mintaétrendünk segít, hogy megelőzd a csontritkulást!
éppen olvassák
01
Egészség 2024. MÁRCIUS A legjobb memóriajavító ételek - receptekkel
Tudtad, hogy vannak ételek, amelyek serkentik az agyműködést? Bemutatunk párat, sőt, recepteket is ajánlunk!
02
Egészség 2024. MÁRCIUS A 6 legbiztosabb tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!
Ha belenézel a tükörbe, fáradt, kimerült arc, fakó bőr néz vissza rád? A természet segítségével újra erőre kaphatsz.
03
Egészség 2024. MÁRCIUS Tízezernél is több szavazó döntött a közönségdíjról
Taroltak a fiatalok a Richter Anna Díj díjátadó gáláján: mind a hat győztes projekt a fiatalokat célozza meg. (x)
Menu