Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 25. Sunday, Vilmos   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 Szoboszlai Krisztina - vezetési tanácsadó, tréner
Szoboszlai Krisztina
vezetési tanácsadó, tréner
Elérhetőség:
PRove – kommunikációs és gazdasági tanácsadás
Telefon: (30) 483 7491
E-mail: szk@provebt.hu



Szoboszlai Krisztina | 2013-01-29 14:18:40Nagy betűméretNormál betűméretKis betűméret
Tisztelt Tóth Jánosné!

Sajnos az ötven év felettiek csoportja egyike azon csoportoknak, akik a legnehezebben találnak állást Magyarországon. Ráadásul az Ön esetét tekintve 2013-tól a munkáltatóknak most ez áll módjukban (ön 54 éves :( ) DE ez nem jelenti azt, hogy nincsenek támogatások
Az ötvenöt év feletti munkavállaló esetén a részkedvezmény egyenlő a munkavállalót az adó megállapítási időszakra megillető, az adó alapjának megállapításánál figyelembe vett munkabér, de legfeljebb 100 ezer forint 14,5 százalékával, a foglalkoztatás első két évében. Arra a hónapra vonatkozóan, amelyben a munkavállaló a 55. évét betölti, vagy amelyben a 2 éves időtartam véget ér, a részkedvezmény az egész hónap tekintetében megilleti a kifizetőt.

Mivel nem ismerem a konkrét helyzetet csak általánosságokat tudok írni: mindenképpen fejleszteni kell a számítógépes tudását, ezt ma már tanár nélkül is megteheti könyvtári könyvek segítségével.

Ha ön könyvelő, akkor arra sokkal nagyobb rálátása és kapcsolataiból esetleg több információja van, hogy milyen kedvezményeket vehet Ön után igénybe a munkáltató. Nézzen pontosan és tüzetesen utána és helyezkedjen bele egy munkavállaló szerepébe! Így, ezzel a nézőponttal írja meg az önéletrajzát legközelebb és írja le a munkáltatónak tételesen, hogy Ön után, mint 50 feletti után milyen kedvezményeket kap! Azt gondolom, ha valaki egy középvállalkozónak tételesen és pontosan levezeti, hogy milyen kedvezményeket vehetnek utána igénybe az biztos lehet abban, hogy behívják minimum elbeszélgetésre, hiszen ezzel a tudását is megmutatta (természetesen másban is kell a tudás).

Üdvözlettel,
Szoboszlai Krisztina

Tóth Jánosné | 2013-01-29 12:27:16
Tisztelt Krisztina! 54 éves leszek ebben az évben 3éve munkanélküli középfokú könyvelői végzettségem van.Eddig 5-6 hónapra kaptam munkát megjegyzem bár mit elvállalok.Nagyon sok helyre beadtam az önéletrajzomat sikertelenül.Kérdezem, hogy van -e valamilyen kedvezmény az ilyen korúaknak,vagy mit tud nekem tanácsolni. Ha nem dolgozom akkor semmilyen támogatást nem kapok , mivel a férjem dolgozik.Úgy érzem magam mintha teljesen értéktelen lennék. Köszönöm válaszát.

Szoboszlai Krisztina | 2013-01-28 12:48:30Nagy betűméretNormál betűméretKis betűméret
Tisztelt Érdeklődő!

Tulajdonképpen nem írt magáról semmi konkrétumot. Ennek hiányában szinte csak kérdéseim vannak. Boltvezetői területen milyen területen jártas? Árubeszerzés terén milyen piaci területet ismer? Hol keresi az állást? és hasonlók

De a következőket tanácsolom elsőre. Szükséges egy jó önéletrajz, ami mentes a helyesírási hibáktól és a pontos tudást ismerteti.

Üdvözlettel,
Szoboszlai Krisztina

Mészáros István | 2013-01-14 18:27:04
35éves vásározoi boltvezetői könyvalöi munka elökészittésba jártas eladhato marketinmentes árubeszerzés tudással merekeresek állást bármit eltudok adni de szerintem nem igazán szereti a fönök a tudást mihezkezdjek hogy nyügözemle a munkaadot?? segitnekem ? Én még mostkeztem munkátkeresni! Kőszönöm!

Szoboszlai Krisztina | 2009-06-12 14:46:46Nagy betűméretNormál betűméretKis betűméret
Kedves Judit!

Azt gondolom, hogy az a legjobb és a legcélravezetőbb, ha minden helyzetben önmagát adja. Ezzel később sem lehetnek gondjai. Az izgalom és az erre irányuló figyelme elterelése érdekében azt tanácsolom, hogy már érkezéskor figyelje meg alaposan a környezetet, az embereket. Még azt is megteheti, hogy fejben csoportosítja azt, ami tetszik és azt ami nem. (Ezeket nem kell elmondani, de még az is lehet, hogy rákérdeznek.) A több nappal hamarabb jelentkező izgalmat nyugodtan vezesse le úgy, hogy információkat keres az interjúztató cégről a neten.

Állásinterjú előtti napon (este) ne maradjon fent sokáig és 2-3 nappal előtte, ha ez magabiztosabbá teszi, nyugodtan menjen el kozmetikushoz, fodrászhoz. (De ne az interjút megelőzően közvetlenül!) A bohócos és öreges dologban azt tanácsolom, hogy egy nem hivalkodó kosztüm vagy szoknya és blúz (a szoknya helyett esetleg nadrág) érdekes nyaklánccal vagy kiegészítővel tökéletes lehet. Így esélyt sem ad arra, hogy külseje elvonja a figyelmet belső tulajdonságairól, ha ez egy komoly munkahely.

Első találkozáskor többnyire azt várják, hogy saját szakmai múltjáról, elképzeléseiről, önmagáról azaz a múltról beszéljen. Ha munkahelyet vált biztosan megkérdezik miért jött vagy akar eljönni, és miért jelentkezett erre az állásra. Ezekre érdemes felkészülni. De a legfontosabb, hogy önmagát adva tisztában legyen a képességeivel és előnyös tulajdonságaival is.

Üdvözlettel, Szoboszlai Krisztina

gondolat | 2009-06-12 14:19:15
Kedves Krisztina! Állásinterjú előtt állok. Nagyon izgulok, hiszen 50 éves elmúltam, és még sohasem volt ilyenben részem. Mit tegyek, hogy ne legyek túl öreges, és fiataloskodó "bohócnak" se tűnjek? Egyáltalán milyen kérdésekre számíthatok? Köszönöm a segítséget: Judit

Szoboszlai Krisztina | 2009-06-11 16:20:00Nagy betűméretNormál betűméretKis betűméret
Tisztelt Elkeseredett Cégvezető!

A vevők ismerete, a velük való törődés a jelenlegi gazdasági helyzetben egy kkv számára a lehető legfontosabb feladat. Fontos, hogy minden kollegája egy olyan főpincérre hasonlítson, aki első ránézésre tudja a betérő vendégről: honnan jött, mit fog rendelni, mennyi pénze van, miről fog érdeklődni.
A legrosszabb döntés, ha a válságot árleszállítással és állandó akciózással akarja túlélni. Manapság a termékek és a szolgáltatások vásárlóit is két dolog jellemzi: érték és élményorientált vásárlás. Ezek együtt és egymást kiütve is jelentkezhetnek, beindítva a következő leegyszerűsített láncot: a vevő értéket kap, ezt vevőelégedettséggel konstatálja, kialakul a márkahűség, alakítható a kedvezőbb költségszerkezet, az esetlegesen megnövekedett árak nem riasztják a vevőt, nő a jövedelmezőség.
Mivel az új vevők megszerzése közel ötször annyiba kerül, mint a meglévők elégedettebbé tétele azt javaslom, hogy első lépésként megmaradt és hűséges partnereire gondoljon, majd foglalkozzon erőteljesebben az értéknöveléssel, a kapcsolattartással (bizalom és kompetencia)! Végül néhány tipp, ami a személyes kapcsolatfelvétel előtt gyors segítséget jelenthet:

1. Ismerje meg partnereit, osztályozza, kategorizálja, rangsorolja őket!
Gyűjtsön össze minden olyan adatot, számot adatbázisba, mely jelenleg cége birtokában van. A kötelező elemek (név, kapcsolattartó, elérhetőség, eladott termék, vásárolt termék) mellett jegyezze fel a vevő vásárlási jellemzőit, szokásait, reklamációit és, azt hogyan szerzett tudomást a cégről. Az alapinformációk (e-mail, telefon, név, életkor) legtöbbször apró ajándékért cserébe (kupon, toll, édesség) is megszerezhetők. (Az információkért vállalt felelősség, hogy kizárólag a megadott célra használják őket!) A meglévő információk alapján első pillantásra rájön, hogy a jövedelmező vevők vonzása és megtartása az egyik legfontosabb feladat. A vállalkozások nyereségének 80%-át rendszerint a vevők felső 20%-a biztosítja.

2. Vizsgálja meg a vevőivel történő kommunikálás eddigi formáit!
Volt-e, mennyire volt hatékony? Mennyi költséget emésztett fel, milyen gyakori volt? Milyen információs csatornák igénybevételével történt? A folyamatos vevőgondozás a mindennapok rutinja és a nyereség egyik alapköve. 90 napos szabály szerint – de jobb, ha kéthetente, havonta egyszer – küldenünk kell magunkról életjelet (hírlevél, e-mail, direkt mail, prospektus, szóróanyag) különben olyan, mintha sose lettünk volna.

3. Foglalkozzon a vevőkkel kapcsolatban álló alkalmazottakkal!
Nemcsak új vevő megszerzésére kell oktatni az alkalmazottakat! A vevő figyelmének állandóan fenntartása csak emlékeztet a szolgáltatásunkra. Sokkal fontosabb, hogy személyes találkozás alkalmával szakmailag kompetensek legyenek az alkalmazottak. Ezért az alkalmazottakat saját szakterületükön is segíteni kell fejlődni. Képezni kell őket! Világossá kell tenni minden alkalmazott számára: a cég a vevőkből él. Törekedni kell arra, hogy a vevőket törzsvásárlókká tegyék. Családi vállalkozások esetében erről sokszor nem esik szó, pedig egy zárás utáni beszélgetés nagy lendületet jelent!

4. Kérdezze meg vevőit és figyeljen rájuk!
A vevő igényeit meg is kérdezhetjük. Formája szóbeli, e-mail-es, vagy kérdőíves is lehet. Régen rossz, ha csak a vevő panaszait vesszük figyelembe. Fontos tudni azt is: miért elégedettek, elégedetlenek. De nem szabad nyomást gyakorolni, ha a vevő nem érez külső vásárlási kényszert, könnyebben vásárol. Sikeres eladó tudja, munkájának egyik legfontosabb része a vevő meghallgatása. A vállalkozás akkor lesz hiteles, ha a vevőktől érkezett visszajelzéseket beépíti a mindennapokba, és ezt tudatja minden vevőjével.

5. Foglalkozzon tudatos vevőmegtartással: vizsgálja felül, teremtse meg vevőszolgálatát!
A vevőmegtartás módja lehet a „csak nálunk levásárolható kupon”, bon, a pontgyűjtéses törzsvásárlói rendszer, az apró (vagy az eladás összegéhez igazodó) ajándékok, az árukapcsolások vagy a visszavásárlási garancia, árengedmények. A sok akció azonban rövid hatású, ráadásul a nyereség mellett, az áru megítélését is ronthatja. A hagyományos, telefonos ügyfélszolgálat egyelőre kikerülhetetlen, Magyarországon. Nagyon fontos az elérhetőség, a szakértelem és a gyors ügyintézés.

6. Adjon lehetőséget cége értékelésére, teremtsen kiegészítő szolgáltatásokat!
Nem az észrevételek és reklamációk eltüntetése, hanem felhasználásuk a cél. Ha a vevőnek igaza volt, találja meg a módját, hogy a jövőben hasonló kritika ne születhessen. Egyre többen keresik az élettartam-meghosszabbítás lehetőségét (karbantartás, szervizelés, minőség stb.). Így alkatrész-forgalmazással, szervizeléssel, használtcikk-beszámítással is kiegészíthető a tevékenység. Nyíltan, de a vállalkozástól elkülönülten is.
Aki mindenáron eladni akar, valószínűleg nem tud eladni semmit. Így egy pillanatra sem szabad elfelejteni: igazi minőséget akkor vagyunk képesek adni, ha vevőink elvárásai felett teljesítünk.

Üdvözlettel: Szoboszlai Krisztina

Boss | 2009-06-08 14:45:00
Kedves Krisztina! Kkv vagyok, szolgáltató szektorból, cégvezető. Szomorúan tapasztalom, hogy a gazdasági válság hatására megcsappant a vevőim száma. Már mindent megpróbáltam. Jobbá tettük a szolgáltatást, plusz szolgáltatást adtunk hozzá azonos árért. Próbálkoztunk csökkenteni vevőink idő és energiaráfordítását azzal, hogy bizonyos részfolyamatokat úgymond átvállaltunk. És persze már árat is csökkentettünk. De így tönkre fogunk menni. Ha lenne jobb ötlete, örömmel fogadnám. Egy elkeseredett cégvezető.

Szoboszlai Krisztina | 2009-06-01 21:34:00Nagy betűméretNormál betűméretKis betűméret
Kedves Klári!

Köszönöm, hogy bizalmával megtisztelt. Rögtön a lényegre térve, a következőket javaslom Önnek:
1. Mindenképpen készítsen egy rövid, egyoldalas önéletrajzot (fontosabb adatok, végzettség, esetleges tapasztalatok és egy fénykép, mert a takarítói állás valamilyen szinten erős bizalomra épül).
2. A kész önéletrajzot érdemes elküldeni munkaerő-kölcsönző cégeknek, hiszen a nyári időszak, akár szezonális lehetőségeket is kínálhat.
3. Az önéletrajzot továbbá érdemes elküldeni nagyobb cégekkel szerződésben álló takarító cégeknek, mint pl. a Plural Kft., CleanExpressz, Fal-co7. vagy ismert és kevésbé ismert bevásárló központoknak is.
4. Érdemes, önéletrajzzal a táskában, ellátogatni néhány nagyobb irodaházba és megtudni, kivel állnak takarítói szerződésben, illetve hogyan tudna eljuttatni egy-egy önéletrajzot hozzájuk (ebben már a portaszolgálat is tud Önnek segíteni).
5. Álláskereső honlapokon is érdemes szétnézni. (http://www.careerjet.hu/takarito-allasok.html)
6. Érdemes megfontolnia azt is, hogy Budapest agglomerációjára is kiterjessze a keresést, hiszen sok cég finanszírozza az utazást.
7. Végül meglepő, de a munkaügyi központok is nyilvántartanak ilyen állásokat: http://internet.afsz.hu/engine.aspx?page=ak_allasajanlatok_meghirdetett_allasok

Sajnos mivel arra nem tért ki levelében, hogy a jelenlegi "reggelre van helyem" munkája milyen típusú munkaviszony, felhívom a figyelmét arra, hogy rokkantsági státusza miatt Önt hivatalosan csak 8 óránál kevesebb munkaidővel tudja bárki foglalkoztatni. Ha más munkaviszonyban szeretne dolgozni, annak vannak előnyei, de nagy kockázata is. Mindenesetre azt senki nem tilthatja meg Önnek, hogy magát hirdetve ingyenes apróhirdetést adjon fel, vagy hivatalos hirdetőfalakon hirdetéseket helyezzen el, esetleg ismerőseinél, vagy az ő közvetítésükkel kezdjen el kedvezményesebb összegért takarítani. Végül javaslom: mérlegelje végzettségét, jelenlegi, aktív képességeit és vállalkozó kedvét, hiszen lehet, hogy nem(csak) takarítói állást kellene keresnie. Miért ne lehetne Ön kézbesítő, telefonközpontos vagy éppen hasonló problémájú emberekkel foglalkozó szervezeteknél ügyfélszolgálatos?

Remélem, sikerül találnia további munkalehetőséget és válaszaim megfelelő irányokat mutatnak Önnek.

Üdvözlettel, Szoboszlai Krisztina

Klári | 2009-05-27 14:55:00
Üdvözlöm! Rokkant nyugdíjas vagyok már 5 éve, takarító állást keresek hónapok óta, de nem találok. (a rokkantság nem látszik rajtam, a fejemben volt /?/daganat) Pedig nagyon kellene, 38 ezer forint a nyugdíjam, ez pedig semmi, főleg manapság. Pesten lakom a XIV. kerületben, reggelre van helyem, de utána? Semmi. Kérem, ha tud, segítsen! Klári

*Fontos! A kérdező a kérdés elküldésével hozzájárulását adja ahhoz, hogy a kérdése, valamint a tárgy és név mezőkben megadott adatok, továbbá a kérdésre adott tanácsadói válasz eredeti, vagy szerkesztett formában az Ötvenentúl.hu oldalon megjelenjen. A kérdésben csak a kérdés megfelelő értelmezéséhez nélkülözhetetlen információkat kérjük megadni, amelyek nyilvános felületen való megjelenéséhez a kérdező hozzájárul, beleértve az általa a kérdésben megadott személyes adatokat. A Tanácsadók számára kérdésként felvetett probléma megoldásának teljes körű kidolgozása általában meghaladja az internetes tanácsadás kereteit. A Tanácsadó a leírt információkból kiindulva arra törekszik, hogy – legjobb tudása és tapasztalatai alapján – tömör, lényegre törő válaszaival és tanácsaival segítse a kérdezőt problémája megoldásában. A Szakértő által adott minden válasz javaslatnak minősül, amiért sem a Szakértő, sem az Ötvenentúl üzemeltetője nem vállal felelősséget. A válasz alkalmazása és felhasználása a kérdező döntése, az ebből eredő bármilyen közvetlen, vagy közvetett esetleges kárért egyéb hátrányért, problémáért a Szakértőt és az Üzemeltetőt felelősség nem terheli. A válaszokat a kérdező csak saját céljára használhatja, és nem jogosult más közzétenni, átdolgozni, harmadik személyek részére hozzáférhetővé tenni. Az internetes tanácsadás korlátai és természete miatt nincs lehetőség arra, hogy a szakértő a kérdés megválaszolásához a kérdéssel összefüggő okiratokat tanulmányozzon és egyéb anyagokat továbbítson a kérdezőnek. Az internetes tanácsadás nem minősül jogi (ügyvédi), egészségügyi, stb. szolgáltatásnak. További tudnivalók a Felhasználási Feltételekben.
Legfrissebb kérdések és válaszok

Tisztelt Tóth Jánosné! Sajnos az ötven év felettiek csoportja egyike azon csoportoknak, akik ... TovábbTovább
Tisztelt Krisztina! 54 éves leszek ebben az évben 3éve munkanélküli középfokú könyvelői végzetts... TovábbTovább
További szakértőink

Kiemelt témáink
Allergia
Alzheimer-kór
Alvászavar
COPD
Depresszió
Egészséges prosztata
Gyógynövénytár

Legjobb cikkeink
Kutya-macska passzus

Kutya-macska passzus

Sok öröm forrása lehet egy hűséges kutya, egy titokzatos macska, újabb divat szerint egy otthon tartott, játékos vadászgörény, de a bohókás papagáj vagy a trillázó kanári is… TovábbTovább


hirdetés


hirdetés


hirdetés