Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. February 20. Monday, Aladár, Álmos   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

A jó alvás szépít

2016.02.20. | Iván Viktória
Nincs több karikás szem és gyűrött arcbőr: íme, az alvás szabályai, hogy reggel elégedetten nézz a tükörbe.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Bár mi sem tűnik egyszerűbbnek, az alvásnak is megvannak a szabályai. Egy álmatlanul töltött éjszaka, vagy éppen egy mozgalmas, sok evés-ivással töltött este másnap is meglátszik az arcodon. Hiába, az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb szépítőszer az alvás. Ám messze nem mindegy, hogy az elalvás előtti órákat hogyan töltöd, ahogyan az sem, hogy milyen ágyban alszol.

Összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amelyekről nem tanácsos elfeledkezni. Egyszerű és könnyen követhető szabályok, így nem kell felborítanod a lefekvés előtti rituálédat, elég, ha csak egy kicsit jobban odafigyelsz magadra. Szépítő álmokat!

1.    A sejtregenerálódásért felelős hormon, a melatonin, éjszaka, sötétben termelődik. Ezért jobb, ha minél sötétebb helyiségben alszol. Ha lehet, kerüld még a szórt fényt is, és igen, tudjuk, hogy csodakényelmes, de a tévének nincs helye a hálószobában.

2.    A nyolc óra alvás ideális, bár igazából a nyolcórás időtartam vége épp a mélyalvási szakasz közepére esik. Ugyanis az alvási ciklusok másfél órásak, így ha nem legszebb álmodból szeretnél ébredni, állítsd be úgy az órát, hogy hét és fél órát alhass. Viszont hat óránál nem ajánlott kevesebbet aludni.

3.    Nem mindegy, mit veszel be lefekvés előtt. Néhány vitamint, mint például a C-vitamint inkább reggel vedd be, mert felélénkít. A B-vitaminok és a magnézium viszont nyugtatják az idegeket, így jót tesz, ha másfél órával lefekvés előtt kapod be őket. Ha fokozottan szeretnél szépülni, szedj rendszeresen halolajkapszulát, amely lelassítja a ráncosodást.

4.    A vacsorához vagy desszertként fogyasztott egy pohár bor megnyugtat és ellazít ugyan, de szomjassá is tehet, puffaszthat. Ha szomjas vagy, lefekvés előtt vizet igyál vagy gyógyteát. Utoljára azonban legkésőbb egy órával lefekvés előtt igyál, hogy nyugodtan aludj, és ne kelljen álmosan a mosdóba botorkálnod az éjszaka közepén.

5.    Aludj magasra polcolt párnán, a legjobb, ha finom szaténhuzata van. Így elkerülheted, hogy a bőröd összegyűrődjön, és a testhelyzeted miatt a bőrszövetekbe kevesebb folyadék jusson. Bye-bye táskák és puffadt szemek.

6.    Nem győzzük elégszer ismételni, hogy a megfelelő arctisztításnak és hidratálásnak milyen fontos szerepe van. A bőr éjszaka dolgozik: ne nehezítsd meg a dolgát azzal, hogy még a szennyeződésekkel is küzdenie kelljen.

7.    Ugye, milyen jó magadtól felébredni? A szervezetednek is az jó, ha fokozatosan, természetes fényre ébred fel. Sötét, téli reggeleken különösen hasznos lehet az a programozható lámpa, amely napfelkeltét szimulál a hálószobádban.


A 3 leggyakoribb alvásprobléma és...
Forgolódsz, felébredsz, vagy éppen képtelen vagy felkelni? Napközben alig élsz, de este kipattan a szemed?  tovább Tovább
Szépítő alvás? Könnyű azt mondani!
Köztudott, hogy az alvás az egyik legjobb kozmetikum. Éppen ezért különösen bosszantó, amikor nem jön álom a szemedre.  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

alvásproblémák szépségtipp alvás



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Gyógynövénytár
Képgaléria
Mosolyalbum
Nagyiklub
Tudtad?


hirdetés


hirdetés

hirdetés