Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. April 25. Tuesday, Márk   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Két új dallal érkezik hozzánk a Macskák

2016.10.09. | Huszti Zoltán
Alex Halpernnel, a budapesti előadás producerével beszélgettünk.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Az eredeti koreográfiával, élő zenei kísérettel és énekhanggal láthatja a magyar közönség novemberben a Macskák című musicalt. A Brodwayn és a West Enden ez az egyik legrégebben futó és legsikeresebb darab. Eddig több mint 300 városban játszották szerte a világon. Több mint 50 millió ember látta, 26 országban mutatták be, és tíz nyelvre fordították le.

35 évvel ezelőtt, május 11-én volt a bemutatója a New London Theatre-ben. A darab zeneszerzőjét Andrew Lloyd Webbert TS Eliot 1939-ben írt Macskák könyve ihlette, amely gyerekkori kedvence volt. Ezeket a verseket zenésítette meg, egy kivétellel. Ez éppen a leghíresebb dal, a Memory, amelynek a szövegét a darab rendezője, Trevor Nunn írta. Nálunk négy alkalommal láthatják a Macskákat november 17., 18., és 19-én a Syma Csarnokban mégpedig az eredeti koreográfiával. Az előadáson az angol szöveg magyar fordításban is látható lesz a színpad két oldalán elhelyezett kivetítőkön.

A budapesti előadás producere, Alex Halpern nemrégiben járt nálunk. Kulisszatitkokra voltunk kíváncsiak.

– Honnan érkezik hozzánk a társulat, éshova tart utána?

– Angliából érkezünk, egy hosszú turné után, és ebben az évben Budapesten lépünk fel utoljára. Aztán majd csak jövőre folytatjuk a turnét az Egyesült Arab Emírségekben, januárban.

– Mekkora a társulat?

– Huszonkilenc fő, de összesen ötvenheten utazunk.

– Hány előadás lesz, és a fővároson kívül lesznek-e fellépések máshol is az országban?

– Négy alkalommal játszunk, de csak Budapesten.

– 1981-ben mutatták be Londonban a Macskákat, és ide az eredeti koreográfiával érkezik. A harminchat évvel ezelőttihez képest ez valóban semmit sem változott a szereplőkön kívül?

– Valóban semmit. Annyi történt csak, hogy Webber írt még két dalt a darabba, ezeket itt is hallhatja a közönség.

– Úgy tudom, a szerző ezt a változtathatatlanságot egy-két felmentésen kívül nagyon komolyan betartatja. Ránézett erre az előadásra is?

– Valóban nem lehet változtatni. Ha valami mégis változik, ahhoz feltétlenül kell a hozzájárulása, és mindig megnézi, hogy mi történt.

– Ha valami nem az ő elképzelése szerint van, szóvá teszi?

– Természetesen megtenné, de a dolog elképzelhetetlen. Ezért van a rendező, hogy ez ne történhessen meg. Ez fontos része a munkájának. Nincs változás.

– Hogyan jön létre egy ilyen turné, mekkora munka van benne?

– Nagy és hosszú. Egy új előadás egy új társulattal öthetes kemény munka. A díszlet ugyanaz, mint az eredeti, de meg kellett újra építeni. Ez is három példányban készült. Egy volt a Broadwayn, egy Párizsban, és egy maradt Londonban a biztonság kedvéért.

– Mekkora technikával érkezik a produkció?

– Összesen hat kamion hozza a felszerelést.

– Van-e valami különleges technikai megoldás, amitől elakad a lélegzetünk?

– Van egy úgynevezett repítő gép. Ez egy három és fél tonnás szerkezet a színpad mögötti takarásban, és a segítségével fognak a macskák repülni.

– Új castingot hirdettek, vagy tudták, kiket szeretnének játszatni, és őket hívták meg? És egyáltalán, ki dönt ilyen alkalmakkor?

– Válogatást hirdettünk. A rendező és a zenei vezető az, aki megnézi a jelentkezőket. Az ő feladatuk megtalálni a megfelelő embereket, hogy akit kiválasztanak, az ne csak hangilag legyen jó, hanem el is tudja táncolni az egyáltalán nem könnyű koreográfiát. A végén a főszereplőket Webber menedzsmentjének is meg kell néznie, és ők adják meg a végső engedélyt. A tökéletes szereplő nagyon ritka, aki énekben és táncban is egyformán jó. És fontos az is, hogy az illető ki  tudjon majd nézni a színpadon úgy, mint egy macska.

– Hány jelentkező van ilyen alkalommal?

– Legalább kétszáz, és nem is jöhet akárki, ezek meghívásos válogatások. És utána még jön a próbajáték is.

– Mi van akkor, ha a turnéban egy szereplővel olyasmi történik, ami miatt nem tudja folytatni a játékot? Van tartalék ember, aki minden szerepet és koreográfiát tud?

– Igen, van legalább hat ember, aki 5-6 szerepet is tud, és bármikor képes belépni az előadásba. Ők folyamatosan velünk utaznak a turnéban.

– Hogyan lehet egy ekkora utazótársulatot egyben tartani? Ennyi idő alatt bárkinek lehet valami baja.

–  A fellépőkön kívüli embereknek nagy része éppen azért van velünk, hogy a szereplők problémáit megoldja. Ők figyelnek arra is, hogy például mindenki időben ott legyen a megbeszélt helyen. És ha ők már nem bírják, akkor keresnek meg engem.

– Kialakulnak szerelmek az ilyen hosszú turnékon?

– Ezt biztosan nem tudhatom, de a társulat nagy része a húszas éveiben jár, úgyhogy bármi megtörténhet.

– Mi az, amit nagyon lehet élvezni egy ilyen utazótársulatban?

– Azt, hogy Anglián kívüli országokba utazunk, ott fellépünk, és művészként vagyunk jelen, nem turistaként. Nekem nincs ugyan időm arra, hogy igazából körül is nézzek, de a művészeknek van szabadidejük, és ők valóban sokat látnak a világból.

Fotók: Alessandro Pinna


Kosztümös drámák bűvöletében
Az egyre igényesebb drámasorozatoknak köszönhetően egy olyan elfeledett világba csöppenhetünk, ahol intrika, romantika és elegancia az úr.   tovább Tovább
Világhírű musical az Operaházban
Szirtes Tamás rendező ismét egy világsiker hazai bemutatójára készül.   tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

színház macskák musical



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Fájdalom nélkül
Gyógynövénytár
Interjú
Képgaléria
Mosolyalbum
Nagyiklub
Programok
Tudtad?


hirdetés


hirdetés

hirdetés