Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 25. Sunday, Vilmos   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Villanyautó, elérhető áron

2016.12.09. | Nádasi Tibor
Ugrásszerűen megnőtt 2016-ban a szakértők szerint az autóiparban az aktivitás az elektromos hajtástechnológiák terepén. Átrendeződik a gépkocsik piaca?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A lassan mögöttünk maradó esztendőben olyan márkáktól érkeztek hibrid vagy tisztán villanymotoros gépkocsimodellekről szóló hírek, amelyek eddig nem mutattak különösebb érdeklődést e téma iránt. Ebből azonban még a nálunk jóval előrébb járó nyugat-európai országokban sem lehet messzemenő következtetéseket levonni.

A tárgyunk szempontjából mintaállamnak tekinthető Németországban tudományos kutatásokkal és aktív felhasználói visszajelzésekkel támogatják ezt a fejlesztést, de a teljes gépkocsiállományhoz képest még elenyésző mennyiségű, nem egészen százezer, részben vagy teljesen elektromos autó fut az utakon (2020-ra azonban egymilliós darabszámot terveznek). A német gyártók közül a Daimler, a Mercedes-Benz anyavállalata a legalább hat típusból álló EQ almárkával foglal magának pozíciót, a Volkswagen tervezett új modellcsaládja számára az I.D. Concept jelölte ki az irányt.

Jedlik segít

Magyarországon nincsenek ilyen ambiciózus tervek, a legtöbb importőr, amelyik elektromos autókat is kínál, ezekre nem tűz ki konkrét eladási elvárásokat, ellentétben a hagyományosakkal. Aktuálisan összesen 1302 zöld rendszámos gépkocsi fut a hazai utakon, többségükben hálózatról tölthető hibridek, vagyis nem tisztán villamos üzeműek. Az uniós nyilvántartások szerint 158 normál és 34 nagy teljesítményű „villámtöltő” fogadja a villanyautósokat az ország területén.

Ráirányította viszont a figyelmet a témára az e-mobilitás térnyerésének támogatását célzó, 2014-ben meghirdetett Jedlik Ányos-terv jegyében októberben meghirdetett e-autó-támogatási program, amely a tisztán elektromos, azaz belső égésű motort még biztonsági vésztartalékként sem alkalmazó gépkocsikra vonatkozik. A támogatás a vételár 21 százaléka, de legfeljebb másfél millió forint, és a tizenötmillió forintot meg nem haladó bruttó vételárú, újonnan vásárolt elektromos gépkocsik esetében veheti igénybe a forgalmazó, ha pályázatát elfogadja az illetékes hatóság.

A jövő szele

Ez a támogatás abban is segítség lehet, hogy valamennyire csökkenjen a ma még jelentős, többmilliós árkülönbség a hagyományos és az elektromos meghajtású autók között. Hiszen ma még a hibrid autók is annyival drágábbak a hagyományosaknál, hogy egy hibrid ára nagyjából az eggyel magasabb kategóriájú robbanómotoros autóéval vethető össze. A világ leghíresebb villanyautó-gyártója, a Tesla 2017 végére ígért első „olcsó” autója, a Model 3 ára pedig előreláthatólag éppen csak hajszálnyival marad majd el a 10 millió forinttól, persze minden extra nélkül, és úgy, hogy a korábbiakkal szemben nem lesz már benne az árban az ingyenes „tankolás” a cég világot behálózó gyorstöltő állomásain.

Egy friss elemzés szerint ugyanakkor globálisan mégis az várható, hogy hat éven belül nagyságrendileg ugyanannyiba kerülhetnek az elektromos járművek, mint a benzin- vagy a dízelüzeműek – írja a kkvmagazin.com. A Bloomberg Business jelentése azt feltételezi, hogy az akkumulátorok árának csökkenése (2015-ben 35 százalék) és a villanyautók globális forgalmának erősödése (2015-ben 60 százalék) két olyan, egymást gerjesztő folyamat, amely ilyen elementáris hatással lehet a technológia árára és elterjedtségére. Míg jelenleg az éves újautó-eladások nem egészen egy százalékát teszik ki a villanyautók, a jelentés szerint részarányuk 2040-re elérheti a 30 százalékot.


Még marad a benzin és a dízel
Jelenleg is tucatnyi márka kínálja eladásra Magyarországon környezetkímélő hibrid és elektromos autók harmincnál is több típusát, s egyre inkább...  tovább Tovább
Autós, fizess! Jön a dugódíj
Szerződés kötelezi a fővárost, legkésőbb jövőre be kell vezetnie a dugódíjat. Friss hírek szerint 10-12 ezer forint lesz évente azoknak, akiknek útja Budapest szívéig...  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

autó energia környezetvédelem



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Interjú
Képgaléria


hirdetés

Kérdezd a szakértőt
 Kovács Ildikó - magánéleti coach
Kovács Ildikó
magánéleti coach

Ha valamivel nem vagy elégedett az életedben és változtatni szeretnél, akkor szükséged van valakire, aki segít ebben.

Kedves Erzsi! Problémájával nincs egyedül, ezt a blokkolt állapotot számos technikával fel le... TovábbTovább
Tisztelt Kovács Ildikó! Életvezetési problémám van, ebben szeretném a tanácsát kérni. Közel két... TovábbTovább





hirdetés

hirdetés