Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. February 25. Saturday, Géza   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Villanyautó, elérhető áron

2016.12.09. | Nádasi Tibor
Ugrásszerűen megnőtt 2016-ban a szakértők szerint az autóiparban az aktivitás az elektromos hajtástechnológiák terepén. Átrendeződik a gépkocsik piaca?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A lassan mögöttünk maradó esztendőben olyan márkáktól érkeztek hibrid vagy tisztán villanymotoros gépkocsimodellekről szóló hírek, amelyek eddig nem mutattak különösebb érdeklődést e téma iránt. Ebből azonban még a nálunk jóval előrébb járó nyugat-európai országokban sem lehet messzemenő következtetéseket levonni.

A tárgyunk szempontjából mintaállamnak tekinthető Németországban tudományos kutatásokkal és aktív felhasználói visszajelzésekkel támogatják ezt a fejlesztést, de a teljes gépkocsiállományhoz képest még elenyésző mennyiségű, nem egészen százezer, részben vagy teljesen elektromos autó fut az utakon (2020-ra azonban egymilliós darabszámot terveznek). A német gyártók közül a Daimler, a Mercedes-Benz anyavállalata a legalább hat típusból álló EQ almárkával foglal magának pozíciót, a Volkswagen tervezett új modellcsaládja számára az I.D. Concept jelölte ki az irányt.

Jedlik segít

Magyarországon nincsenek ilyen ambiciózus tervek, a legtöbb importőr, amelyik elektromos autókat is kínál, ezekre nem tűz ki konkrét eladási elvárásokat, ellentétben a hagyományosakkal. Aktuálisan összesen 1302 zöld rendszámos gépkocsi fut a hazai utakon, többségükben hálózatról tölthető hibridek, vagyis nem tisztán villamos üzeműek. Az uniós nyilvántartások szerint 158 normál és 34 nagy teljesítményű „villámtöltő” fogadja a villanyautósokat az ország területén.

Ráirányította viszont a figyelmet a témára az e-mobilitás térnyerésének támogatását célzó, 2014-ben meghirdetett Jedlik Ányos-terv jegyében októberben meghirdetett e-autó-támogatási program, amely a tisztán elektromos, azaz belső égésű motort még biztonsági vésztartalékként sem alkalmazó gépkocsikra vonatkozik. A támogatás a vételár 21 százaléka, de legfeljebb másfél millió forint, és a tizenötmillió forintot meg nem haladó bruttó vételárú, újonnan vásárolt elektromos gépkocsik esetében veheti igénybe a forgalmazó, ha pályázatát elfogadja az illetékes hatóság.

A jövő szele

Ez a támogatás abban is segítség lehet, hogy valamennyire csökkenjen a ma még jelentős, többmilliós árkülönbség a hagyományos és az elektromos meghajtású autók között. Hiszen ma még a hibrid autók is annyival drágábbak a hagyományosaknál, hogy egy hibrid ára nagyjából az eggyel magasabb kategóriájú robbanómotoros autóéval vethető össze. A világ leghíresebb villanyautó-gyártója, a Tesla 2017 végére ígért első „olcsó” autója, a Model 3 ára pedig előreláthatólag éppen csak hajszálnyival marad majd el a 10 millió forinttól, persze minden extra nélkül, és úgy, hogy a korábbiakkal szemben nem lesz már benne az árban az ingyenes „tankolás” a cég világot behálózó gyorstöltő állomásain.

Egy friss elemzés szerint ugyanakkor globálisan mégis az várható, hogy hat éven belül nagyságrendileg ugyanannyiba kerülhetnek az elektromos járművek, mint a benzin- vagy a dízelüzeműek – írja a kkvmagazin.com. A Bloomberg Business jelentése azt feltételezi, hogy az akkumulátorok árának csökkenése (2015-ben 35 százalék) és a villanyautók globális forgalmának erősödése (2015-ben 60 százalék) két olyan, egymást gerjesztő folyamat, amely ilyen elementáris hatással lehet a technológia árára és elterjedtségére. Míg jelenleg az éves újautó-eladások nem egészen egy százalékát teszik ki a villanyautók, a jelentés szerint részarányuk 2040-re elérheti a 30 százalékot.


Még marad a benzin és a dízel
Jelenleg is tucatnyi márka kínálja eladásra Magyarországon környezetkímélő hibrid és elektromos autók harmincnál is több típusát, s egyre inkább...  tovább Tovább
Autós, fizess! Jön a dugódíj
Szerződés kötelezi a fővárost, legkésőbb jövőre be kell vezetnie a dugódíjat. Friss hírek szerint 10-12 ezer forint lesz évente azoknak, akiknek útja Budapest szívéig...  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

energia autó környezetvédelem



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Interjú
Képgaléria


hirdetés

Kérdezd a szakértőt
 Szoboszlai Krisztina - vezetési tanácsadó, tréner
Szoboszlai Krisztina
vezetési tanácsadó, tréner

Azok számára, akik vezetőként kevésbé hatékonyak a marketing, a kommunikáció és HR területén, testre szabott megoldásokat találok.

Tisztelt Tóth Jánosné! Sajnos az ötven év felettiek csoportja egyike azon csoportoknak, akik ... TovábbTovább
Tisztelt Krisztina! 54 éves leszek ebben az évben 3éve munkanélküli középfokú könyvelői végzetts... TovábbTovább





hirdetés

hirdetés