Szépség

Hány pohár vizet ittál már?
A legjobb bőrfiatalító módszer a megfelelő folyadékpótlás. Megmagyarázzuk, miért esküszik mindenki a víz éltető és szépítő erejére.

Ahhoz, hogy jobban megértsd a rendszeres folyadékfogyasztás jelentőségét, először is jó tudni, hogy testünk közel 70 százaléka víz. Egy nap folyamán a lélegzettel, az izzadás során és a vizelettel is jelentős mennyiségű – 2-3 liter – folyadékot veszítünk. Különösen meleg időben, ha a vízvesztés nagy, de az utánpótlás elmarad, a vér és a többi szövet víztartalma csökken.

A nagyfokú vízvesztés komoly egészségi problémákat okozhat, de a folyadékpótlás elmulasztását akkor is megérzi szervezetünk, ha súlyosabb tünetek nem jelentkeznek.

Hidratálás kívül-belül

Bőröd fiatalos kinézetét a kollagénrostok biztosítják. Ahhoz, hogy bőröd feszes, fiatalos maradjon, nedvességre van szükség. A kor előrehaladtával a kollagéntermelés természetes módon csökken, mely ráncok megjelenéséhez vezet.

Nem mindegy azonban, hogy ez mennyi idő alatt, illetve milyen mértékben következik be. A bőrfiatalító krémek egyik fontos tulajdonsága, hogy nem csak hidratálják a bőrt, de a kollagéntermelést is serkentik. Ahhoz, hogy a krémek hatékonyságukat maximálisan kifejthessék, elengedhetetlenül fontos, hogy az elvesztett nedvesség pótlásáról belsőleg is gondoskodjunk, megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztásával.

Mit igyunk?

A felnőttek többsége a napot egy csésze kávéval indítja. A koffein nem csak élénkít, de az anyagcsere fokozása által vízhajtó tulajdonsággal is rendelkezik. A rendszeresen kávézók számára tehát még lényegesebb, hogy sok folyadékot fogyasszanak. A cukrozott üdítők sem jelentenek jó megoldást, hiszen valójában csak tovább fokozzák a szomjúságérzetet.

A legjobb választást természetesen az ásványvíz jelenti, mely nem csak kiváltó szomjoltó, de a benne található összetevők segítségével az ásványi anyagok pótlásáról is gondoskodhatunk. Ha reggel mégsem ezzel szeretnéd indítani a napot, jó választás lehet egy pohár frissen facsart gyümölcslé vagy antioxidánsokban gazdag zöldtea elfogyasztása. Napközben fogyassz ásványvizet, az ebédet pedig egy tányér levessel kezdd.

Két étkezés közt magas nedvességtartalmú gyümölcsök fogyasztásával is pótolhatod az elvesztett vizet. A melegben bőségesen válogathatsz ízlésednek megfelelően, és akár gyümölcssalátát vagy turmixot is készíthetsz. Fogyassz rendszeresen almát, áfonyát, epret, kivit, sárga- és görögdinnyét, mivel ezeknek a gyümölcsöknek ugyanis igen magas a víztartalma. A zöldségek közül különösen magas nedvességtartalmú a saláta, a sárgarépa és a spenót.

szerző: Zoltán Annamária
Egészség 2020. JÚNIUS 7 érdekes tény a görögdinnyéről
A legkedveltebb nyári gyümölcsök egyike. Nemcsak ízletes, de meglepően értékes tápanyagokat tartalmaz!
Egészség 2020. JÚNIUS Magas víztartalmú ételek
A folyadékpótlás nemcsak az italok elfogyasztásával érhető el, hanem azáltal is, hogy magas víztartalmú ételeket veszünk magunkhoz.
Egészség 2019. JÚLIUS Víz, víz, tiszta víz
Egyik napról a másikra betört a kánikula, vele együtt megnövekedett a folyadék igényünk. Mit igyunk és mennyit? Tényleg biztonságos a csapvíz? És környezetbarát is?
éppen olvassák
01
Szépség 2020. AUGUSZTUS Segítség, örömanya leszek!
Esküvőre készül a család. Helyszín, meghívó, vacsora – hónapokig tartó szervezés. A főszereplő persze a menyasszony, de ki gondol az örömanyára? Mi segítünk!
02
Szépség 2020. JÚLIUS Küzdelem a pigmentfoltok ellen
A napfény felerősítheti a pigmentfoltokat. Okok és gyógymódok a barnaság eltüntetésére.
03
Szépség 2020. JÚNIUS Napozz okosan!
Örülsz a jó időnek és napsütésnek, de a bőrödnek ez sajnos káros is lehet. Élvezd a napfényt, de csak óvatosan!
Menu