Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. March 24. Friday, Gábor, Karina   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Szuper egészséges köretötletek

2017.01.08. | Futaki Balázs
A legtöbb háztartásban a köretek változatossága kimerül a rizs és a krumpli váltogatásában. Ennél jóval érdekesebben és legfőképp egészségesebben is főzhetünk.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Bulgur

A bulgur neve sokak számára nem cseng ismerősen, pedig a hagyományos köretek egyik legegészségesebb alternatívája. A tört búzából készült étel a török és az arab konyha meghatározó alapanyaga, búzatöretnek vagy török rizsnek is nevezik. Boltok polcain megtalálható rizsszemnyi méretű és egészen apró szemű változata is, melyből néhány perc alatt ízletes köret varázsolható. Zsír- és kalóriatartalma alacsony, viszont vitaminokban (B-, E-), ásványi anyagokban (kálium, magnézium, vas, folsav) és rostban bővelkedik, ami miatt a fogyókúrázóknak és a cukorbetegeknek, inzulinrezisztenseken kívül a kismamáknak is ajánlott.

Kuszkusz

Az észak-afrikai csemege egyre nagyobb népszerűségnek örvend az egészséges táplálkozás hívei körében, hiszen számtalan felhasználási módja ismert. Köreten kívül ugyanis fogyasztható egytálételnek, salátához, sőt akár még édességekhez is felhasználható! Magyarországon a durumbúzadarából készült változat terjedt el, de ezenkívül más gabonákból is készülhet. A tarhonyához hasonló étel remekül beilleszthető cukorbeteg/IR-diétába – főleg, ha teljes kiőrlésű –, hiszen a lassú felszívódó szénhidrátok csoportját erősíti. Igen magas az antioxidáns-, a B-vitamin- és a káliumtartalma, emiatt rendszeres fogyasztása véd a szív- és érrendszeri problémák ellen. Fogyókúrázóknak is tökéletes, hiszen magas fehérje- és rosttartalommal rendelkezik, így hamar teltségérzetet kelt.

Quinoa

A szuperélelmiszerként is gyakran emlegetett quinoa, bár gyakran a gabonák közé sorolják, valójában egy spenóthoz hasonló álgabona, melynek a magját fogyasztjuk. A vegetáriánus étkezés híveinek jó barátja, hiszen magas a fehérjetartalma, és minden esszenciális aminosavat tartalmaz. Jelentős vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt kiemelkedik a gabonák közül, így a gyengébb immunrendszerrel rendelkezők és az idősebbek étkezésében nagy segítség lehet. Magas folsavtartalma miatt kismamáknak is előszeretettel ajánlják, továbbá remekül beilleszthető cukorbetegek, inzulinrezisztensek és gluténmentessége miatt a lisztérzékenyek diétájába is. Felhasználása széles körű, bátran alkalmazható köretnek, egytálételnek, levesbetétnek, süteménynek, illetve salátákhoz is.
Tipp: Ha nem előáztatott quinoát vásárlunk, főzés előtt áztassuk be, különben kesernyés íze lesz.

Hajdina

A sokrétűen felhasználható hajdina sem gabona a közhiedelemmel ellentétben, hanem a keserűfűfélék csoportjába tartozik, emiatt lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják. Magas telítetlenzsírsav-tartalmának köszönhetően hozzájárul a koleszterinszint csökkentéséhez.
Emellett segít a méregtelenítésben és az emésztési folyamatokban is, hiszen jelentős rosttartalmával hozzájárul a bélrendszer megfelelő működéséhez. Mindezeken kívül ásványi anyagokban, köztük magnéziumban, káliumban is bővelkedik, és értékes B-vitamin-forrásunk. P-vitamin-tartalmának köszönhetően hozzájárul az erek rugalmasságának megőrzéséhez is.

Amaránt

Az álgabonák táborát erősítő amaránt a gabonafélékkel összehasonlítva alacsonyabb szénhidráttartalommal, és magasabb fehérje-, zsír-, rost-, illetve ásványianyag-tartalommal rendelkezik. Kiemelkedő lizintartalma elősegíti az izom építését és regenerálódását, magas kalcium-, magnéziumtartalmának köszönhetően segít a csontritkulás megelőzésében. Nyers magja nagyszerű köret lehet, míg pattogatott formájában alkalmazhatjuk kenyérsütéshez, salátákhoz, müzlibe, krémlevesekhez.


4 fogyasztó köretvariáció - krumpli...
Ahelyett, hogy súlyos önsanyargatásba kezdenél, váltsd le a hizlaló köreteket!  tovább Tovább
5 bombajó recept, ha fogyókúrába...
Belefognál a szokásos tavaszi diétába, de ezúttal nem akarod kínozni magad? Kezdd receptjeinkkel!  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

egészség étel tippek



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés