Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. April 24. Monday, György   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Kis figyelemmel megelőzhetők a téli betegségek

2017.01.11. | Ferenczy Mária
Nem kell feltétlenül betegségből betegségbe zuhannod még ebben az időszakban sem. Immunerősítés D-vitaminnal.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Vírusok jönnek-mennek, köhögő, tüsszögő emberek mindenütt. Jóval kevesebb lenne a betegség ebben az időszakban, ha mindenki kellő figyelmet fordítana a megfelelő vitaminbevitelre.
Ma már tudjuk, hogy a D-vitaminnak jelentős szerepe van – többek között – az immunrendszer megerősítésében, viszont ahogy a napsütéses órák száma csökken, egyre kevesebbet raktározunk belőle. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a vitaminpótlás fontosságát.

A D-vitamin szerepe

A napfény vitaminjaként ismert D-vitaminról az elmúlt évek során kiderült, hogy sokkal több mindent befolyásol, mint ahogy a tudósok korábban gondolták. Hiszen amellett, hogy a jó közérzetért és hangulatért felelős, hatással van a csontok egészségére, csökkenti a gyulladást, megelőzi bizonyos daganatok (pl. vastagbélrák) kialakulását, ráadásul mivel szinte hormonként viselkedik, az egész endokrin rendszer működését is befolyásolja. Ősszel és télen, a megfázásos időszakban kellő mennyiségű bevitele kiemelten fontos, hiszen az immunrendszer erősítése révén véd a megfázásos betegségek és az influenza ellen. Ez a vitamin ugyanis aktivizálja az úgynevezett T-sejteket (T-limfociták), melyek az kórokozókkal szembeni védekezés fő katonái, ám csakis elegendő D-vitamin jelenlétében képesek megfelelően működni. Minél alacsonyabb tehát a szervezetben a kalciferol (D-vitamin) szintje, az immunrendszer annál kevésbé tudja ellátni a feladatát.
Többek között ez az oka annak, hogy ebben az időszakban több betegséggel nézünk szembe, hiszen ahogy kevesebb napfényhez és D-vitaminhoz jutunk, a szervezet védekezési folyamatai gyengülnek. Éppen ezért érdemes figyelni a vitamin pótlására, hiszen hiányában nagyobb eséllyel töltjük majd a szabadidőnket a négy fal között, lázasan, a takaró alatt.

A D-vitamin hiányának tünetei:

  • elhízás
  • rossz közérzet, fásultság
  • PCOS/inzulinrezisztencia
  • pajzsmirigyzavarok
  • gyakori fertőzések (influenza, légúti megbetegedések)

Kell-e külön szedni, és ha igen, mennyit?

A kalciferol zsírban oldódó vitaminként bizony fel tud halmozódni a szervezetben – bár ez meglehetősen ritka. Ennek ellenére még mielőtt táplálékkiegészítőhöz nyúlnál, célszerű gyors vérvizsgálattal megbizonyosodni arról, vajon valóban szükséges-e a pluszbevitele. Az orvos, amennyiben indokolt, általában 1000 NE (nemzetközi egység) szedését javasolja naponta. A különböző termékeken feltüntetik, mennyi NE-t tartalmaznak. A pótlást általában szeptembertől áprilisig javasolják, ám nem ritka, amikor egész évben szükségesnek látják egy vérvizsgálatot követően.

Honnan juthatunk hozzá D-vitaminhoz?

  • napfény
  • táplálékkiegészítők
  • étkezés (pl. tej, tejtermékek, tojás, máj, gomba, tengeri halak)

A D-vitamin-szedés előnyei és...
Sokat hallani manapság a D-vitamin-pótlás fontosságáról. Ám a nem szakszerű vitaminpótlás veszélyes is lehet.  tovább Tovább
Szupernövény a téli hónapokra
A hideg téli időjárás komolyan próbára teheti szervezetünket. Ilyenkor vehetjük hasznát az olyan jótékony gyógynövényeknek, mint például a...  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

napfény vitamin tippek tél



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés