Szabadidő

Az egészséges pizza 6 titka
A pizza világszerte óriási karriert futott be, ám a pizzériák kínálata jócskán tartalmaz olyan pizzákat is, amelyek nem használnak az egészségünknek.

A pizza az egyik legpraktikusabb és legfinomabb étel. Még a legtöbb gyerek is szereti, így nagycsaládi körben sem kell azzal küzdeni, hogyan tukmáld rá a család legifjabb tagjaira. Rendkívül gazdag ízvilágának köszönhetően képtelenség megunni, ráadásul már egy-két szelettől jól lehet lakni. Vegetáriánus, szalámis, sonkás, gombás, zöldséges, tenger gyümölcseivel meghintett pizzák közül válogathatsz – a világ bármely pontján. Ha pedig otthon készíted el, különösen finom ízeket hozhatsz ki belőle. Az egyetlen hátránya, hogy sem nem diétás, sem nem egészséges. Legalábbis néhány fajtája.

A kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad

Jó hír, hogy úgy tűnik, mégsem kell lemondanod a pizza nyújtotta örömökről, a South Florida Sun cikkében ugyanis egészségügyi szakemberek tanácsait gyűjtötték össze arról, milyen pizzát válassz, ha jól is szeretnél lakni, de az egészségednek sem szeretnél ártani.

1. Nyerő a vékony tészta

A vékony tészta ugyanis kevesebb kalóriát és szénhidrátot tartalmaz, néhány helyen ráadásul teljes kiőrlésű tésztával is rendelhetsz pizzát. A vastag, és főleg a töltött pizzatészta azonban kerülendő. A lényeg a jó hús. A szalámi, a kolbász és a bacon szalonna a legzsírosabb húskészítmények közé tartozik, helyettük inkább a grillezett csirkére, a kanadai baconre vagy a marhahúsra essen a választásod. 

2. Ne sajnáld a zöldséget

Az egyik legjobb választás az olivabogyó, de remek kiegészítő még a paprika, a gomba, a brokkoli, a spenót és a szárított paradicsom is. Mindegyik alacsony kalóriatartalmú, és rengeteg vitamint, rostot tartalmaz. Ha édes ízekre vágysz, válaszd az ananászt.

3. A szószra egy szavad sem lehet

A paradicsomszósz összetétele rendkívül egészséges, mivel rengeteg antioxidánst tartalmaz, amelyek, többek között, a szívpanaszok kialakulásának kockázatát is csökkentik. A szószban gyakran olyan tápláló zöldségek és fűszernövények is megtalálhatók – például a fokhagyma –, amelyek a megfelelő koleszterinszint karbantartásában segítenek. 

4. A sajtból csak keveset

A pizza magas kalóriatartalmának jelentős részét teszi ki a sajtban található zsír. Ezért érdemesebb kevesebb sajttal vagy inkább fetával kérni a pizzádat.

5. A pizza nem olajkút

A túl sok zsír és olaj elkerülése érdekében érdemes még evés előtt, kendővel vagy szalvétával felitatni a pizzáról a felesleges olajat.

6. Előbb egyél valami egészségeset

Hogy ne fald fel a pizzát pusztán az éhségérzeted miatt – és így elkerüld a felesleges kalóriabevitelt –, egyél valami egészségeset, míg a pizza meg nem érkezik. Kérj előételnek egy nagy adag friss, kevert salátát, esetleg egyél egy kis gyümölcsöt.

szerző: F. Kalmár Teodóra
Szabadidő 2021. MÁJUS A tökéletes kerti grillezés. Mi kell hozzá?
Megunhatatlan nyári program grillezni a szabadban. Pácolj ízletes húsokat, teríts meg a kertben, hívd meg a barátaidat és máris minden adott egy felejthetetlen élményhez.
Szabadidő 2020. ÁPRILIS A legfinomabb tavaszi leves: a minestrone
Ez a könnyű, de sűrű, forró és laktató leves teljes, ám egyáltalán nem hízlaló vacsora lehet, ami csupa-csupa tavasz.
Egészség 2019. SZEPTEMBER A 4 legjobb rákellenes zöldség
Bár a daganatos betegségek ellen nem létezik univerzális védelem, a megfelelő zöldségek fogyasztásával sokat tehetsz a megelőzésért.
éppen olvassák
01
Szabadidő 2022. JÚNIUS Különleges várak: járd be őket akár egy hétvége alatt!
A Dél-Dunántúlon hét várat akár egy hétvége alatt is bejárhatsz: indulj a korai középkorból, és juss el a 18. századba.
02
Szabadidő 2022. JÚNIUS 4 isteni magyaros étel - hízásmentes kiadásban
A magyar konyha fenomenális. Íme néhány különleges fogás újragondolt, egészséges kiadásban.
03
Szabadidő 2022. JÚNIUS Nyári finomságok percek alatt
Isteni szezonális gyümölcsök, amelyekből negyedóra alatt akár leves vagy sütemény is készíthető. Íme, néhány remek tipp!
Menu