Egészség

3 bevált tipp, hogy csökkentsd a vizeletcsepegést
Amerikában egyre többen mernek erről a problémájukról beszélni. Az alábbi tippek is a tengerentúlról származnak!

Az inkontinenciában szenvedők nagy része nem beszél problémájáról – különösen, ami az európai nőket illeti –, éveken át „struccpolitikát” folytat, s inkább visszavonul a társasági élettől, hogy elkerülje a kellemetlen helyzeteket. Pedig a bajt érdemes a megfelelő szakemberrel időben diagnosztizálni. Az érintettek egy része aktív dolgozó, így ez a betegség kellemetlenséget okozhat a munkahelyén. Általánosságban is nehezebbé válhat a szociális érintkezés.

Nagyban megkönnyítik az egyéni tisztaság fenntartását a gyógyszertárakban és szaküzletekben kapható speciális betétek vagy fehérneműként használható pelenkanadrág. Használatuk kényelmes, és alkalmazásuk révén kímélődik a bőr. Így javul az érintettek közérzete, és nem érzik, hogy betegségük miatt vissza kell vonulniuk a társasági élettől, aktívak maradhatnak. A jó közérzethez ugyanakkor rendkívül fontos a megfelelő higiénia is.

Életmódtippek Amerikából

Lássuk, milyen fontos életmódbeli tippeket adnak az amerikai Harvard Egyetem szakorvosai:

1. Tipp – napló

Vezess naplót étkezéseidről, az elfogyasztott ételekről, italokról. Jegyezd fel, hogy naponta hány alkalommal fordul elő vizeletelcseppenés, majd összesítsd a hetet. Lehet, hogy ez kezdetben fölöslegesnek és fárasztó munkának tűnik, a szakorvosi tapasztalatok szerint azonban jóval könnyebb rájönni azokra az életmódbeli faktorokra, amelyek a vizeletürítést és inkontinenciát kedvezőtlenül befolyásolják. Ha ismered a panaszaidat (például köhögés vagy nevetés alatti vizeletelcseppenés, gyors és sietős vizelési kényszer), akkor mindezt oszd meg az orvosoddal. Készíts listát gyógyszereidről, hiszen bizonyos készítmények is szerepet játszhatnak az inkontinencia felerősödésében.

2. Tipp – irritáló ételek, italok

Amennyiben alkohol, kávé és más koffeintartalmú vagy szénsavas italok, gyümölcslevek, bizonyos gyümölcsök (eper, sárgabarack, szilva, szőlő, ananász, guava) kerülnek terítékre, készülj fel a gyakoribb vizelésre!

3. tipp – dohányzás, túlsúly

Mivel a nikotin is erős hólyagirritáns, a dohányzástól pedig gyakrabban köhögünk, jóval nagyobb az esélye a vizelet elcseppenésének. A túlzott testtömeg szintén nagy szerepet játszik a hólyagirritációban, ezért nagyon fontos, hogy minél előbb megszabadulj tőle.

szerző: Ötvenentúl.hu
Egészség 2020. JÚNIUS A túlsúly alig ismert veszélye
Az inkontinencia kortól függetlenül minden negyedik nő életében állandó problémát jelent. Különösen veszélyeztetettek azok, akik jelentős túlsúllyal küzdenek.
Egészség 2020. ÁPRILIS Mit tehetsz a kínos cseppek ellen?
Sokan kétségbeesnek, ha kiderül róluk, hogy inkontinensek, mert azt gondolják, ezen nem lehet változtatni. Odafigyelés kérdése.
Egészség 2020. MÁRCIUS 6 érv a rendszeres szex mellett
A szex nemcsak kellemes, de egészségünknek is jót tesz – ez ma már tudományos tény. De miért is?
éppen olvassák
01
Egészség 2020. SZEPTEMBER Miért együnk halat? - receptekkel
A tengeri halfogyasztás ma már kevésbé anyagi kérdés, mint akár néhány évtizeddel ezelőtt. Magyarországon mégis nagyon ritkán kerül az asztalra halétel, pedig szívügyünk lehetne – szó szerint.
02
Egészség 2020. SZEPTEMBER Előzd meg a csontritkulást!
A fokozott kalciumbevitel mellett a legfontosabb az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás szabályainak betartása. Mintaétrendünk segít, hogy megelőzd a csontritkulást!
03
Egészség 2020. SZEPTEMBER Sütőtök, a belső napfény
Az ősz zöldsége véd, frissít és jótékonyan táplál: tudj meg róla mindent, és próbáld ki kedvenc receptjeinket!
Menu